Ungaria anunta oficial Ministerul Transporturilor din Romania ca restrictioneaza accesul camioanelor care vin din Slovenia pe teritoriul Ungariei daca soferii nu pot prezenta un certificat medical cu valabilitate de cel mult 4 zile care sa ateste faptul ca nu sunt infectati cu corona virus. Astfel, aceste camioane pot trece frontiera sloveno-maghiara numai intre orele 21:00 si 24:00, cate 15 autovehicule la fiecare 10 minute.
Soferii vor fi obligati sa urmeze numai ruta desemnata de autoritatile ungare si comunicata in frontiera. Instructiunile de la autoritati vor include si locurile de oprire posibile.
Autoritatile maghiare solicita Ministerului roman al Transporturilor trimiterea in avans, pana la orele 20:00, lista camioanelor care solicita trecerea frontierei sloveno-maghiara, aceasta lista continand urmatoarele date: locul de intrare in Ungaria, numarul de inmatriculare al autovehiculului, numele si prenumele soferului, ora si minutul la care soferul interntioneaza sa treaca frontiera maghiara. Transportatorii romani ale caror camioane asteapta la granita maghiara trebuie sa trimita, astfel, aceste date in avans catre Ministerul Transporturilor (tel.: 021 319 61 04)
Avand in vedere ca Romania importa un procent consistent de fructe si legume din Spania si Italia, o astfel de trecere rationalizata a camioanelor la frontiera sloveno-maghiara face dificila aprovizionarea magazelor, care se golesc extrem de repede ca urmare a panicii create de teama de infectare cu COVID 19.
Pe langa fructe si legume, si industria automotive din Romania este pusa in pericol de aceste restrictii, mai ales ca nici la frontiera cu Austria procedurile nu merg mai bine.
Astfel, dupa ce ca oricum e tot mai greu de gasit soferi care nu se afla in izolare sau care sunt dispusi sa plece in curse catre tari afectate de Corona virus, blocarea rand pe rand a granitelor care leaga Romania cu vestul Europei, inclusiv pentru camioane, lasa Romania izolata, ca sa nu mai spunem ca se creeaza conditiile instalarii unei crize alimentare, putinii producatorii romani nefiind capabili sa acopere necesitatile intregii piete, care s-a bazat pana acum prea mult pe importuri.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit