Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

La aproape un an și jumătate de la intrarea în vigoare a primelor norme din Pachetul Mobilitate, câțiva specialiști din cadrul asociației olandeze de transport și logistică TLN au discutat despre impactul noilor reglementări asupra firmelor din domeniu Ei atrag atenția asupra faptului că în cazul noului tahograf smart tacho 2 noile reglementări comunitare au uitat să stabilească obligația ca șoferii să utilizeze funcția de înregistrare a poziției vehiculului în timpul încărcării/descărcării.

În plus, se pare că acest tahograf, care trebuie instalat pe toate camioanele noi până la 21 august 2023, nu va fi disponibil la timp, deoarece Agenția Spațială Europeană nu poate furniza încă un semnal extrem de sigur care să intre în tahograf. Iar Comisia Europeană lucrează acum la un model de tranziție.

Transportatorii vor ca vehiculele noi comandate cu smart tacho 2 să fie livrate la timp, chiar dacă acest semnal extrem de sigur de care este nevoie va fi actualizat ulterior sau realizat ulterior. O altă preocupare importantă legată de noul echipament este ca el să nu ducă la costuri suplimentare pentru industria de transport.

Pe 30 iulie 2021 au fost publicate specificațiile tehnice ale tahografului inteligent 2 (smart tacho 2), obligatoriu din 21 august 2023 pentru toate vehiculele nou înmatriculate. Cele existente deja în trafic și care fac transport internațional trebuie să îl instaleze retrofit, astfel încât de la o anumită dată să îl aibă în dotare: nu mai târziu de 31 decembrie 2024 cele care au tahograf analog și digital și nu mai târziu de 21 august 2025 cele care au tahograf inteligent 1.

Asociația olandeză de transport și logistică TLN s-a implicat îndeaproape în dezvoltarea tahografului inteligent 2 și, așa cum declară reprezentanții săi, a putut împiedica unele schimbări care cresc costurile. În plus, în colaborare cu producătorii de tahografe și de camioane, dar și cu alte entități din domeniu, a făcut numeroase propuneri pentru a îmbunătăți/facilita folosirea tahografului, ceea ce va crește posibilitatea de a conecta, de exemplu, telefonul inteligent și computerul de bord cu acesta, pentru a crește vizibilitatea tahografului și a preveni multe erori de operare.

Pe viitor tahograful nu va mai fi folosit doar pentru perioadele de condus și de odihnă, ci și pentru a evidenția operațiunile de cabotaj și detașarea, și de aceea el va include noi funcționalități. În plus, vor exista și câteva aspecte noi legate de securitate, iar instituțiile de control vor putea citi mai multe informații prin intermediul DSRC, de la distanță mică.

Concret, față de tahograful inteligent 1, cel nou va avea următoarele funcții suplimentare: va înregistra automat trecerea granițelor (începând cu 2 februarie 2022 și până la instalarea noului tahograf pe vehicule, această operațiune trebuie să se facă manual), va avea o nouă funcție pentru înregistrarea încărcării/descărcării vehiculului, când va fi selectată această funcție se face automat înregistrarea poziției vehiculului, când se selectează intrarea și ieșirea dintr-o țară se va afișa automat țara în care se află vehiculul, semnalul GNSS va fi mai bine protejat, va exista un semnal în plus pentru mișcare, iar datele DSRC vor fi extinse cu timpul maxim de conducere, care poate fi citit, astfel, de la distanță.