Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Cu o cifra de afaceri de peste 82 de miliarde de lire sterline si valoare adaugata de 18,6 miliarde de lire, industria auto din Marea Britanie este parte vitala a economiei nationale. Cu circa 168.000 de angajati in procesele de fabricatie si peste 823.000 in intreaga industrie, sectorul auto asigura 14,4% din totalul exportului de marfuri din Marea Britanie, in valoare de 44 de miliarde de lire sterline, si investeste 3,75 de miliarde de lire in fiecare an in cercetare si dezvoltare. Peste 30 de producatori construiesc peste 70 de modele de vehicule in Marea Britanie, acestia fiind sustinuti de 2.500 de furnizori de componente.
In acest moment insa, ca si celelalte industrii, si sectorul automotive din Marea Britanie se confrunta cu multe provocari. „Pe o perioada nedeterminata, ne confruntam cu schimbari fundamentale ale modului in care ne traim viata si ne desfasuram activitatea. Fabricile se inchid pe masura ce masurile de distantare sociala intra in vigoare, iar pietele globale se opresc. Ne scaldam in ape tulburi si avem nevoie de sprijin substantial guvernamental“, afirma Mike Hawes, director executiv al Societatii Producatorilor si Comerciantilor de Vehicule (SMMT), asigurand ca sectorul auto este pregatit sa contribuie la efortul national in toate modurile posibile. „Multe companii raspund nevoii de sprijin in productia de ventilatoare. Altele ajuta la sustinerea livrarilor esentiale si a serviciilor de urgenta, lucrand pentru a mentine pe sosele autoutilitarele, camioanele si masinile private. Aceste vehicule trebuie sa continue sa functioneze perfect si, prin urmare, necesita intretinere si reparatii in toata aceasta perioada dificila. Daca nu, nu se vor efectua livrari, in special catre persoanele vulnerabile care depind de livrarea la domiciliu.“
Desi asigurarea sanatatii si a mijloacelor de trai ale intregii societati trebuie sa fie prioritatea absoluta in acest moment fara precedent, Guvernul britanic recunoaste ca trebuie sa sprijine si economia, pentru ca in afara ei, societatea nu va putea functiona. „Recunoastem ca guvernul se confrunta cu o provocare imensa, deoarece raspunde crizei in crestere. Insa pentru sectorul auto, este prioritara oferirea unui sprijin urgent companiilor de toate dimensiunile si tipurile, pentru a le asigura lichiditatea si a proteja forta de munca“, trage un semnal de alarma Mike Hawes, subliniind ca este nevoie de masuri imediate. „Sunt destule actiuni pe care guvernul le-ar putea intreprinde peste noapte. Salutam sprijinul semnificativ de urgenta anuntat de cancelar, dar asteptam cu nerabdare sa se anunte si alte masuri. In plus, se impun o serie de clarificari si detalieri ale Schemei de retentie a angajatilor. Subliniem inca o data importanta ca aceste masuri sa fie disponibile pentru tot sectorul nostru, avand in vedere criticitatea sa.“
Peste 1,3 milioane de masini, 78.270 de vehicule comerciale si 2,5 milioane de motoare au fost fabricate in 2019 in Marea Britanie. Opt din zece masini produse aici sunt exportate in strainatate catre 160 de piete din intreaga lume.

Cu o cifra de afaceri de peste 82 de miliarde de lire sterline si valoare adaugata de 18,6 miliarde de lire, industria auto din Marea Britanie este parte vitala a economiei nationale. Cu circa 168.000 de angajati in procesele de fabricatie si peste 823.000 in intreaga industrie, sectorul auto asigura 14,4% din totalul exportului de marfuri din Marea Britanie, in valoare de 44 de miliarde de lire sterline, si investeste 3,75 de miliarde de lire in fiecare an in cercetare si dezvoltare. Peste 30 de producatori construiesc peste 70 de modele de vehicule in Marea Britanie, acestia fiind sustinuti de 2.500 de furnizori de componente.
In acest moment insa, ca si celelalte industrii, si sectorul automotive din Marea Britanie se confrunta cu multe provocari. „Pe o perioada nedeterminata, ne confruntam cu schimbari fundamentale ale modului in care ne traim viata si ne desfasuram activitatea. Fabricile se inchid pe masura ce masurile de distantare sociala intra in vigoare, iar pietele globale se opresc. Ne scaldam in ape tulburi si avem nevoie de sprijin substantial guvernamental“, afirma Mike Hawes, director executiv al Societatii Producatorilor si Comerciantilor de Vehicule (SMMT), asigurand ca sectorul auto este pregatit sa contribuie la efortul national in toate modurile posibile. „Multe companii raspund nevoii de sprijin in productia de ventilatoare. Altele ajuta la sustinerea livrarilor esentiale si a serviciilor de urgenta, lucrand pentru a mentine pe sosele autoutilitarele, camioanele si masinile private. Aceste vehicule trebuie sa continue sa functioneze perfect si, prin urmare, necesita intretinere si reparatii in toata aceasta perioada dificila. Daca nu, nu se vor efectua livrari, in special catre persoanele vulnerabile care depind de livrarea la domiciliu.“
Desi asigurarea sanatatii si a mijloacelor de trai ale intregii societati trebuie sa fie prioritatea absoluta in acest moment fara precedent, Guvernul britanic recunoaste ca trebuie sa sprijine si economia, pentru ca in afara ei, societatea nu va putea functiona. „Recunoastem ca guvernul se confrunta cu o provocare imensa, deoarece raspunde crizei in crestere. Insa pentru sectorul auto, este prioritara oferirea unui sprijin urgent companiilor de toate dimensiunile si tipurile, pentru a le asigura lichiditatea si a proteja forta de munca“, trage un semnal de alarma Mike Hawes, subliniind ca este nevoie de masuri imediate. „Sunt destule actiuni pe care guvernul le-ar putea intreprinde peste noapte. Salutam sprijinul semnificativ de urgenta anuntat de cancelar, dar asteptam cu nerabdare sa se anunte si alte masuri. In plus, se impun o serie de clarificari si detalieri ale Schemei de retentie a angajatilor. Subliniem inca o data importanta ca aceste masuri sa fie disponibile pentru tot sectorul nostru, avand in vedere criticitatea sa.“
Peste 1,3 milioane de masini, 78.270 de vehicule comerciale si 2,5 milioane de motoare au fost fabricate in 2019 in Marea Britanie. Opt din zece masini produse aici sunt exportate in strainatate catre 160 de piete din intreaga lume.