Cele mai recente informații arată că Bulgaria, Polonia și Cehia au cele mai periculoase drumuri din Europa pentru șoferii de camion.
Analizând datele din ultimii 10 ani, SNAP, cel mai important furnizor de plăți inteligente din industria de transport rutier de mărfuri, a stabilit o clasificare a drumurilor europene periculoase pentru șoferii de camioane, comparând rata medie anuală a coliziunilor mortale ale vehiculelor grele de marfă cu rețeaua rutieră totală a țării respective:
Clasament | Țara | Evaluarea riscului |
1 | Bulgaria | 369 |
2 | Polonia | 185 |
3 | Cehia | 162 |
4 | România | 162 |
5 | Lituania | 155 |
6 | Germania | 143 |
7 | Luxembourg | 137 |
8 | Slovacia | 121 |
9 | Marea Britanie | 118 |
10 | Portugalia | 118 |
Analiza plasează Bulgaria pe locul 1, cu mai multe coliziuni mortale de vehicule grele de marfă pe an decât Polonia și Cehia la un loc. 40% din toate coliziunile mortale ale vehiculelor grele de marfă din UE au avut loc în zonele rurale, ceea ce sugerează că dezvoltarea infrastructurii de siguranță rutieră trebuie să se extindă dincolo de autostrăzi.
„Am creat noul rating de pericol pentru a putea avertiza șoferii cu privire la cele mai periculoase drumuri pe care se circulă în Europa. Dar realitatea crudă este că nu există zone sigure. Toate drumurile de pe continent prezintă riscuri inerente, iar șoferii trebuie să fie în permanență rezistenți la schimbările condițiilor de conducere și la legile și reglementările din țară. Recomandăm conducătorilor auto să se familiarizeze cu legislația rutieră și cu traseul planificat înainte de a porni la drum. Majoritatea șoferilor de vehicule grele, în special cei care navighează prin Europa Centrală și de Est, vor fi obișnuiți să conducă pe distanțe excepțional de lungi, pe drumuri cu care sunt mai puțin familiarizați. Este posibil ca aceștia să nu cunoască cele mai bune locuri în care pot parca și să ia o pauză binemeritată de la condus. Acesta este motivul pentru care SNAP a dezvoltat aplicația Intruck, care prezintă peste 5.000 de stații de camioane, concepută pentru a ghida șoferii către locuri dedicate pentru odihnă și relaxare, astfel încât aceștia să își poată menține concentrarea pe drumul care îi așteaptă.”
a declarat Mark Garner, directorul general al SNAP.
Printre țările cu cele mai puțin periculoase drumuri pentru camionagii se numără Danemarca, Austria și Suedia. Aliniindu-se la constatările SNAP, Suedia militează în mod semnificativ pentru siguranța rutieră, implementând „Vision Zero” în 1997. Misiunea către zero decese și răniri grave cauzate de accidente rutiere a fost susținută de ONU, care a încurajat națiunile la nivel global să se angajeze să îndeplinească acest obiectiv până în 2050.
Pentru ca acest obiectiv să fie atins, este nevoie de o îmbunătățire a siguranței rutiere în întreaga Europa. În ciuda unei scăderi de 17% la nivelul UE a numărului de accidente mortale în timpul pandemiei, cifrele au început deja să crească și se preconizează că vor crește cu încă 10% în 2022.
Pentru o analiză aprofundată a clasamentului complet al SNAP și pentru o vizualizare a țărilor care găzduiesc cele mai periculoase autostrăzi din Europa, vizitați https://snapacc.com/hazardous-highways.
… mai ales pentru ca in regiunea EMEA numeroase spatii noi s-au alaturat programului asociatiei de sprijinire a transportului rutier, crestere a sigurantei in trafic si reducere a numarului de furturi de marfa.
Cea mai recenta crestere din program se datoreaza SNAP Account, un sistem de plata fara bani gheata care lucreaza cu peste 220 de parcari din Marea Britanie si Europa si care incurajeaza activ operatorii de parcari sa adopte standardul de siguranta TAPA. 19 dintre aceste locatii participa deja la TAPA PSR, cu cele mai recente spatii din Marea Britanie, Franta, Olanda si Slovacia, si sase sunt aproape de asta, ceea ce duce la 10.500 de locuri de parcare pe zi sau 3,7 milioane pe an pentru mai mult de 100.000 de camioane. SNAP, care recruteaza saptamanal 2-3 parcari noi, s-a oferit sa sprijine prin echipa sa de Acces si Securitate un numar cat mai mare de locatii sa respecte cerintele PSR nivelul 3 din standardul de securitate TAPA.
Aceasta expansiune recenta inseamna ca asociatia le ofera membrilor sai, producatori si furnizori de servicii logistice, acces la aproape 7.200 de locuri de parcare in 68 de locatii sigure din 11 tari: Austria, Belgia, Franta, Germania, Olanda, Romania, Rusia, Slovacia, Africa de Sud, Spania si Marea Britanie.
De asemenea, TAPA spera sa beneficieze de parteneriatul incheiat recent intre SNAP si ELVIS (European Cargo Federation of International Freight Forwarders, care include peste 250 de companii ce ar putea intra in schema SNAP, cu peste 10 locatii care urmeaza a fi lansate in curand) pentru a creste numarul de spatii sigure de parcare din Germania.
Extinderea este cu atat mai demna de salutat cu cat atacurile asupra camioanelor reprezinta 53,8% din cele 8.548 de infractiuni ce vizeaza marfurile si care au fost raportate in 2019 la Serviciul de Informatii referitoare la Incidente al TAPA (IIS).
In plus, o ancheta realizata de SNAP in acest an, cu participarea a 350 de respondenti ce lucreaza in transport si automotive in Germania, a aratat ca 46,3% dintre ei au fost afectati de infractiuni legate de marfa sau cunosc pe cineva care a fost afectat.
Membrii TAPA isi protejeaza eficient lanturile de aprovizionare folosind instrumentele digitale oferite de aceasta, printre care identificarea infractiunilor vizand marfa pe anumite trasee din EMEA si accesul la lista cu cele mai apropiate parcari sigure.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit