Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Potrivit Comisiei Europene, DB, ÖBB și SNCB au format un cartel feroviar de marfă și, prin urmare, trebuie să plătească amenzi în valoare totală de peste 48 de milioane de euro. Este vorba de acorduri privind trenurile bloc.

Comisia Europeană susține că înțelegerea de tip cartel a afectat transportul convențional de marfă (cu excepția transportului auto); toate cele trei companii și-au recunoscut participarea la cartel și au convenit asupra unei soluții.

„Concurența loială asigură că clienții care utilizează mijloace de transport durabile că primesc cea mai bună ofertă posibilă. Un cartel între operatorii feroviari care oferă servicii de transport feroviar de marfă pe coridoare feroviare importante din întreaga UE este contrar obiectivului concurenței loiale. Decizia de astăzi trimite un semnal clar că astfel de acorduri anticoncurențiale sunt inacceptabile”, spune Margrethe Vestager, vicepreședintele executiv al Comisiei, responsabil cu politica de concurență.

Comportamentul anticoncurențial s-a extins de la 8 decembrie 2008 până la 30 aprilie 2014. Cartelul se referea la alocarea clienților pentru trenurile bloc transfrontaliere. Ancheta Comisiei a arătat că „cele trei companii feroviare, prin schimbul anticoncurențial de informații cu privire la cererile clienților, coordonau și obțineau contracte la prețuri mai mari pentru a-și proteja afacerea”. Un astfel de sistem de alocare a clienților este interzis în conformitate cu normele UE de concurență.

Eurotransport.de informează că CE a deschis ancheta în acest caz după ce ÖBB a solicitat scutirea la amendă, în conformitate cu regulamentul Comisiei din 2006. Ceilalți membri ai cartelului au solicitat apoi o reducere a amenzii. DB a primit cea mai mare amendă, în valoare de 48,3 milioane de euro. Nefiind prima dată când se dovedește că încheie astfel de acorduri de tip cartel, și, prin urmare, eravorbim de o recidivă, în cazul DB Comisia Europeană a majorat amenda cu 50 la sută. ÖBB a fost complet absolvit de amendă, care altfel ar fi totalizat în jur de 37 de milioane de euro; Société Nationale des Chemins de Fer Belges / Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen (SNCB) trebuie să plătească 270.000 de euro pentru că a fost implicată abia din 15 noiembrie 2011.