Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Activitatea de transport rutier de marfă a mers bine în Franța în ultimul trimestru al anului trecut, la nivel de volume, dar operatorii sunt încă foarte vulnerabili din cauza inflației mari și costurilor ridicate de producție, mai ales ale celor cu energia, deoarece marja lor de profit este foarte mică, în medie de 1,5% în anii buni. Printre problemele cu care se confruntă firmele din domeniu se numără și termenele mari de livrare a vehiculelor noi, de un an. față de patru luni în trecut, și a pieselor de schimb.

Așa cum reiese însă din cel mai recent sondaj realizat de FNTR (Federația Națională a Transporturilor Rutiere din Franța), percepția transportatorilor în legătură cu activitatea lor s-a îmbunătățit față de trimestrul precedent și, pentru a doua oară din septembrie 2019 încoace, barometrul FNTR ce măsoară satisfacția antreprenorilor de transport se situează peste media sa pe termen lung.

Și gradul de angajare din domeniu este înalt și depășește nivelul pe termen lung, dar dificultățile în a găsi șoferi sunt vizibile în continuare și riscă să pună în pericol activitatea și în 2022.

Pentru începutul acestui an, antreprenorii chestionați estimează că volumul de activitate și gradul de angajare vor fi stabile, în ciuda faptului că situația de pe piață este foarte incertă și s-ar putea degrada rapid.

Antreprenorii se mai arată îngrijorați de nivelul de investiții din domeniu, care, deși a crescut ușor, încă este sub media pe termen lung. Or, acesta vorbește despre sănătatea firmelor și poate avea impact și asupra tranziției energetice.

Camera Sejm a Parlamentului Poloniei, prin Comitetul său pentru Infrastructură, a analizat amendamentele Senatului pe marginea Actului ce amendează Legea Transportului Rutier, Legea Timpului de Muncă al Șoferilor și alte norme ce trebuie adoptate și în această țară pentru implementarea Pachetului Mobilitate.

Toate amendamentele au fost aprobate – cu excepția celui care introducea o perioadă inițială de amnistie, pentru posibile erori – deci astfel au fost acceptate propunerile guvernului, formulate de industria transportului rutier.

Dar, așa cum arată asociația poloneză de transport și logistică TLP, pentru că nu a existat o perioadă de tranziție, furnizorii de soft nu au putut introduce amendamentele în programul care calculează salariile șoferilor și contribuțiile la stat, deci în următoarea perioadă firmele de transport trebuie să se aștepte la erori în ceea ce privește calculul datoriilor la buget.

Pentru a se evita sancțiunile financiare la adresa operatorilor, plățile suplimentare și dobânzile pentru întârzieri, Senatul a propus o soluție care să nu aibă impact negativ nici asupra bugetului statului, nici asupra firmelor. Dar Guvernul nu a fost de acord cu aceasta, deși ea ar proteja antreprenorii de efectele întârzierilor la plată. Totuși, TLP nu depune armele, ci încearcă încă să convingă guvernul că soluția Senatului este bună.

Noua formă a legilor trebuie să meargă și la președintele Poloniei, iar după publicare trebuie să intre în vigoare pe 2 februarie.