Pe 17 ianuarie, în cadrul „reuniunii ultimei șanse“, patronatele franceze din transporturi au venit cu o noutate, așa cum arată publicația Les Routiers: o mărire de 1% de la 1 mai 2022, în plus față de cea de 5% care intră în vigoare de acum, precum și un „coș social“ fără precedent și îmbunătățiri ale condițiilor de lucru ale șoferilor, mai ales în ceea ce privește recepția mărfurilor și încărcarea/descărcarea în cazul transportului cu vehicule de peste 3,5 t. Pentru a se ajunge la un acord scris vor mai exista o întâlnire, pe 21 ianuarie, și una pe 31 ianuarie, aceasta din urmă dedicată costurilor.
Cei 6% în plus acordați din mai reprezintă un minim astfel încât salariul șoferilor să nu scadă sub salariul minim din Franța la următoarea sa ajustare. Deoarece creșterea salariului minim cu 9% de la 1 ianuarie 2022, ca urmare a scumpirilor, a redus la zero diferența dintre salariul minim autorizat și salariul de bază al șoferilor.
Ca urmare, salariul orar minim a ajuns la 0,57 de euro, față de 10,48 de euro de la 1 octombrie 2021 până la 1 ianuarie 2022, astfel că șoferii profesioniști au revenit la salariul minim orar de la angajare. Iar prin propunerea patronală, de creștere cu 5% până în aprilie inclusiv, salariul orar ajunge la 11,01 euro, deci cu doar 44 de eurocenți mai mult decât salariul minim din Franța, după care de la 1 mai vor fi cu 53 de eurocenți în plus.
Nu se știe încă dacă noile condiții propuse de patronatele transportatori OTRE și FNTR vor permite ajungerea la un consens.
Germania a considerat, începând cu 20 decembrie 2021, Marea Britanie și Irlanda de Nord drept „zone cu noua variantă de virus“, ceea ce însemna că lucrătorii din transport trebuia să prezinte un test Covid-19 negativ la intrarea în Germania (chiar și pentru tranzit), dacă au fost în aceste regiuni în ultimele 10 zile. Dacă șoferii nu aveau un test PCR făcut cu cel mult 48 de ore înainte de intrarea în Germania (testele rapide sau antigen nu mai sunt acceptate în această țară de pe 30 decembrie, și nici dovada vaccinării sau recuperării în urma bolii nu mai este suficientă), li se făcea unul pe loc.
Dar de pe 4 ianuarie Germania nu mai consideră Marea Britanie și Irlanda de Nord zone cu noua variantă de virus, cu doar zone cu risc mare, deci personalul din transport nu mai are nevoie de test PCR negativ după ce a trecut pe acolo.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit