Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cata vreme nu exista norme clare de aplicare sau detalii despre cum se va controla si sanctiona nerespectarea noii prevederi referitoare la intoarcerea soferilor acasa la 3-4 saptamani, Marvicon va proceda ca pana acum, cand conducatorii auto se intorceau in Romania o data la 60 de zile sau, daca voiau sa depaseasca, semnau o declaratie pe proprie raspundere in acest sens. „Ar trebui ca soferii sa poata alege daca vor sa mearga acasa in weekend sau in alta parte, nu sa li se impuna de catre Uniunea Europeana, care numai Uniune nu mai este. Stim ca vor alege sa nu se intoarca atat de des in Romania, pentru ca asta le-ar diminua veniturile. Dar asteptam sa vedem ce se intampla, in timp ce ne pregatim cu soferi suficienti“, explica directorul general al firmei, Ilie Ilea.

Flota Marvicon a crescut in ultimul timp, ajungand la 157 de camioane inmatriculate in Romania, din care 15 vor fi in curand inlocuite cu altele noi, dar nu vor fi radiate toate, ci 4-5 din ele vor fi pastrate de rezerva, pentru situatii neprevazute, deci vor fi in total circa 160. Acestea lucreaza toate, firma neavand mai mult de 10% din flota pe dreapta nici in cele mai rele perioade din 2020. Numarul de soferi este de circa 260 si inca nu s-a facut un calcul daca mai trebuie angajari dupa intrarea in vigoare a noilor prevederi, insa firma prefera oricum sa aiba mai multi conducatori auto decat mai putini, tot pentru a fi flexibila in cazul unor situatii neprevazute.

Transportul soferilor in/din Romania se facea inainte de pandemie cu avionul, microbuzul sau, uneori, cu camionul. In timpul pandemiei zborurile au fost suspendate, dar pe de alta parte soferii au venit mai rar acasa, preferand sa lucreze mai mult in Comunitate pentru a avea venituri mai mari si a nu-si expune familiile la riscul de imbolnavire sau de carantinare. Pe cei care au dorit sa vina acasa, firma i-a adus cu camioanele, cate doi, ca sa poata schimba cat mai multi.

Cata vreme marja de profit este tot mai mica si fara cresterea de costuri cauzata de intoarcerea mai deasa a soferilor in tara, Marvicon va incerca sa obtina de la clienti cresteri cu 10-15% ale tarifelor de transport, pentru a acoperi cheltuielile suplimentare. Altfel, daca ei vor prefera sa lucreze cu firme mai ieftine, la un moment dat acestea nu vor mai rezista pe piata si ei se vor trezi fara operatori.

In 2020 niciun client Marvicon nu a cerut reduceri de preturi, „si de aceea sunt atat de surprins sa vad cum profita de situatie casele de expeditii, care primesc acelasi tarif de dinainte de pandemie, dar ii platesc mai putin pe transportatori. Noi nu am adus in unele saptamani niciun camion in Romania si am vorbit cu soferii sa ne inteleaga, tocmai pentru ca nu vrem sa lucram la orice tarif“, declara Ilie Ilea, directorul general al firmei.

Din experienta negocierilor trecute, acesta crede ca unii clienti vor accepta sa creasca tarifele, iar altii nu.