Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Fundația Truckers Life, cu sprijinul asociației de transport și logistică din Polonia (TLP), a lansat o campanie menită să atragă atenția asupra condițiilor precare de muncă ale șoferilor în locurile de încărcare și descărcare, despre care conducătorii auto vorbesc de mulți ani și care sunt considerate unul dintre motivele importante pentru scăderea atractivității acestei profesii.

Conform cercetărilor efectuate de Fundația Truckers Life și TLP pentru a realiza raportul „Diagnoza condițiilor sanitare și de parcare în bazele logistice din Polonia și Europa“, problemele cele mai mari identificate de conducătorii auto sunt calitatea serviciilor, disponibilitatea locurilor de parcare și facilitățile sanitare.

„Este de neimaginat că în secolul XXI un grup profesional imens are încă o problemă cu accesul la toaletă în timpul serviciului“, subliniază președintele Truckers Life, care, după publicarea raportului de diagnosticare a problemei, consideră că trebuie să și implementeze proiecte ce vizează îmbunătățirea situației.

Primul pas a fost premiera, pe 7 iulie, pe canalul de YouTube al fundației, a spotului de prezentare a campaniei sociale Truckers Friendly Place. Videoclipul, intitulat „We are not dots on the map“ („Nu suntem puncte pe hartă“) urmărește să atragă atenția asupra condițiilor dificile de muncă ale șoferilor în locurile de încărcare și descărcare. După numai o săptămână, acesta a avut numeroase vizionări, distribuiri și comentarii pozitive din partea șoferilor, așa cum declară reprezentanții fundației, pe motiv că prezintă perfect condițiile de muncă ale acestora și situația de la locurile de încărcare și descărcare.

Aproximativ 500.000 de căutări au fost făcute, de la începutul anului, pe eJobs.ro de către candidații aflați în căutarea unui loc de muncă. Numărul este în creștere față de aceeași perioadă a anului trecut, evoluție reflectată și în nivelul aplicărilor înregistrate în luna ianuarie, când a fost depășit pragul de 1 milion. Prima lună din an a adus un interes crescut din partea candidaților pentru joburile de șofer, pentru care au fost făcute peste 35.000 de interogări în platformă, de inginer (16.500 de căutări) sau asistent medical (13.000 de căutări). 

În ceea ce-i privește pe șoferi, cei mai mulți candidați vor să afle ce joburi disponibile sunt pentru șoferii de categoria B, șoferii de tir sau șoferii livratori.

Contrar așteptărilor angajatorilor, cu 10.000 de căutări, locurile de muncă remote rămân în topul celor mai căutate de cei care vor să se angajeze. „Vedem un număr mai mare de interogări în platformă pentru cuvintele cheie „remote” sau „de acasă” decât anul trecut pe vremea aceasta, în condițiile în care angajatorii se orientează mai degrabă către readucerea angajaților la birouri. Candidații nu vor însă în mod neapărat joburi exclusiv remote, ci mai degrabă caută acele variante care le permit să lucreze și de acasă. Mai exact, joburi care pot fi făcute într-un regim hibrid”, spune Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs, cea mai mare platformă online de recrutare din România.

De asemenea, comparativ cu anii anteriori, a crescut numărul de căutări în care este specificat cuvântul „salariu”. „Candidații devin din ce în ce mai specifici când vor să-și schimbe jobul. Dacă acum îi vedem că fac o preselecție în funcție de salariul afișat în anunț sau stilul de lucru decis de companie (de la birou, hibrid sau remote), foarte curând este probabil să vedem căutări în care se menționează beneficiile dorite”, mai spune Roxana Drăghici.