Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Asociația olandeză de transport și logistică TLN estima, pe 25 februarie, că cel puțin 12.000 de șoferi de toate naționalitățile erau blocați în Ucraina și regiunile din jur. IRU a făcut apel la guvernele și autoritățile din Europa și Eurasia să se asigure că șoferii de camion își pot continua drumul rapid și că se va renunța temporar la vizele și permisele solicitate în mod normal.

Evenimentele din Ucraina, mai explică TLN, ne arată din nou cât de vulnerabili sunt pe timp de criză șoferii profesioniști de camioane și autobuze, mai ales cei care trec granițele dintre state.

Frontierele dintre Ucraina și țările UE sunt deschise, dar sunt cozi foarte mari, frontierele dintre Ucraina și Rusia sunt închise, obligând participanții la trafic să aleagă o rută alternativă, și unii șoferi, de teamă să nu ajungă în zone unde se desfășoară lupte, își părăsesc camioanele în Ucraina, conform IRU.

Deși Comisia Europeană și unele state membre UE au solicitat deja renunțarea temporară la vize și alte documente de trecere, trebuie să fie mai multă claritate din acest punct de vedere și să se facă mai multe eforturi pentru ca șoferii profesioniști să treacă granițele mai repede. În plus, IRU recomandă mai multă flexibilitate în ceea ce privește timpii de condus și de odihnă în cazul șoferilor care se întorc din zona de conflict.

Asociațiile patronale ale transportatorilor spanioli răspund obiecțiilor asociației expeditorilor AECOC împotriva unei legi a transportului care să includă aspectele negociate în decembrie de transportatori și de minister. Cărăușii arată că ei și-au dovedit încă o dată în timpul pandemiei importanța pentru economia țării și pentru menținerea lanțurilor de aprovizionare și au făcut asta lucrând în condiții dificile și la costuri mai mari, în timp ce clienții au continuat să-i preseze să scadă prețurile și mai mult, nu i-au lăsat pe șoferi să intre în unitățile lor pentru cele mai elementare nevoi de igienă și au continuat să-i oblige să participe la încărcarea și descărcarea camioanelor și să-i facă să aștepte mult, iar pe de altă parte au presat guvernul pentru o capacitate mai mare de încărcare – singura lor preocupare în ultimii ani.

Toate negocierile dintre AECOC și transportatori, pe tema deteriorării condițiilor în care își desfășoară aceștia din urmă activitatea, au eșuat din cauza grijii deosebite pe care o au expeditorii de a-și păstra poziția dominantă pe piață în relație cu transportatorii – cei mai mulți dintre ei persoane fizice autorizate sau firme mici și mijlocii, cu putere mică de negociere, și care reprezintă 80% din firmele spaniole din domeniu.

Transportatorii amintesc că la acest acord cu guvernul nu s-a ajuns ușor, dar că la final toate părțile au convenit să se ajungă la o lege care să permită îmbunătățirea condițiilor de muncă ale șoferilor și relații mai echilibrate între transportatori și clienții lor, expeditorii, precum și revenirea firmelor de transport și rămânerea lor pe piață.

În plus, deși expeditorii acuză că acordul s-a făcut mai ales în interesul firmelor mari de transport, asociațiile cărăușilor arată că el este benefic tuturor firmelor din domeniu, mai ales celor mici, care nu au putere de negociere pentru a cere ca șoferii să nu mai participe la încărcare/descărcare și să se poată actualiza prețurile în funcție de costul combustibilului. În plus, și celelalte măsuri, ca neintroducerea de taxe de drum, reducerea timpilor de așteptare la platforme de la două ore la o oră, păstrarea posibilității de a recupera acciza pentru firmele de transport și lupta împotriva competiției neloiale afectează și ele atât firmele mari, cât și pe cele mici. În concluzie, spun transportatorii, această lege care ar urma să fie votată la final de februarie aduce soluții eficiente care să le permită transportatorilor să se adapteze și să supraviețuiască în condițiile noilor realități ale pieței și să sprijine în continuare dezvoltarea economică și aprovizionarea populației.