Asociațiile patronale ale transportatorilor au cerut susținerea Guvernului pentru măsura de extindere a scutirii de CAS și impozit pe venit pentru șoferii cu salariu minim brut de 3.000 de lei pe lună, cum prevede proiectul de lege depus de senatorul PSD Vasile Toma.
Ministrul Finanțelor, Florin Cîțu, a recunoscut că Guvernul are rezerve privind o extindere a facilităților fiscale acordate pentru construcții, care au adus dificultăți României în accesarea unor fonduri europene ca urmare a faptului că aceste facilități au fost asimilate ajutorului de stat, acordat fără aprobarea Comisiei Europene.
De asemenea, reprezentanții asociațiilor patronale ale transportatorilor au clarificat cu ministrul finanțelor că și cei care au depășit data de 25 a lunii cu plata datoriilor către Stat sunt eligibili pentru a primi ajutorul constând în rambursarea a 41,5% din salariu pentru angajații reveniți din șomaj tehnic, în ciuda interpretării, eronate, la nivelul ANOFM, care îi refuzau pe cei care nu făcuseră plata datoriilor către instituțiile Statului până în 25 ale lunii, când trebuiau depuse declarațiile fiscale.
La inițiativa FORT, asociațiile patronale ale transportatorilor români s-au întâlnit ieri, pe 7 septembrie, cu miniștrii Finanțelor Publice, al Transporturilor și al Afacerilor Interne.
Principala problemă ridicată a fost clarificarea de urgență a problematicii controalelor la firmele de transport pe diurnă. O urgență o reprezintă și clarificarea legislației unde termenii de indemnizație de detașare transnațională și diurnă pun probleme firmelor de transport. Astfel, indemnizația de detașare transnațională este deductibilă, conform Legii 16/2017, dacă nu depășește de 2,5 ori valoarea indemnizației acordate funcționarilor publici și dacă nu include cheltuielile cauzate de detașare de transport, cazare și masă. În RIF-urile încheiate în urma controalelor la câteva firme de transport, inspectorii ANAF au notat că dacă firmele de transport nu pot pune la dispoziția organelor de control dovada că le-au plătit șoferilor detașați cheltuielile ocazionate de transport, cazare și masa, atunci sumele acordate ca indemnizație de detașare transnațională trebuie impozitate!
Dar cum legislația nu este clară cu privire la cum se acordă și cum se documentează cheltuiala legată de masa personalului detașat transnational, transportatorii așteaptă clarificări pe această speță cât mai curând.
Florin Cîțu a promis ca va reveni cu clarificări în cel mai scurt timp.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit