Şoferii de camion pe care războiul i-a prins în Ucraina încearcă să se întoarcă în ţările lor, însă timpii de aşteptare în punctele de trecere a frontierelor poate ajunge şi la 4 zile, din cauza exodului populației locale. Nu mai puţin de 12.000 de şoferi se pare că au rămas blocaţi practic în Ucraina, deşi frontiera este deschisă, a anunţat Uniunea Internaţională a Transporturilor Rutiere (IRU). Cei mai apropiați de zonele de conflict au părăsit camioanele și au căutat alte soluții de a ieşi din această ţară. A fost blocată și navigația pe Marea Neagră, ceea ce a împiedicat aproximativ 600 de șoferi turci să se întoarcă acasă.
Potrivit IRU, dacă verificările în frontieră sunt suficient de rapide pentru femei, copii și bătrâni, pentru bărbați există un filtru foarte strict instalat de către autoritățile ucrainene, în condițiile în care toți cetățenii între 18 și 60 de ani au fost chemați la arme. Pe de altă parte, şoferii de camion care au rămas pe teritoriul Belarusului nu se pot întoarce la granița cu Ucraina, deoarece aceasta este în prezent închisă, astfel că este necesar un ocol mai mare pentru a putea reveni în Uniunea Europeană.
În ceea ce privește naționalitățile acestor șoferi, IRU a cuantificat și cel puțin 600 de șoferi de camion de origine turcă blocați în Ucraina.
Pentru a se întoarce acasă, aceştia au încercat mai întâi să se îmbarce pe feriboturile RoRo care traversează Marea Neagră din Ucraina în Turcia, însă porturile Ucrainei de la Marea Neagră sunt toate închise, astfel că singura variantă rămâne tot pe rutier.
Și mai gravă este situația șoferilor turci blocați în Rusia, care, pentru a se întoarce, sunt nevoiți să facă un tur amplu din Georgia, cu așteptare de 7-10 zile la granița ruso-georgiană.
În fața acestei situații, IRU solicită tuturor autorităților statelor din regiune să renunțe temporar la cererea de viză sau măcar să le asigure rapid tranzitul și să grăbească trecerea frontierei pentru camioanele care se întorc acasă. La aceste solicitări a adăugat suspendarea temporară a legislației privind timpii de conducere și odihnă pentru șoferii angajați să se întoarcă în propria țară.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit