Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Marea Britanie extinde măsurile de protecţie împotriva Covid-19, eliminând exceptarea şoferilor de camioane care sosesc din Danemarca de la autoizolare la intrarea în Anglia, potrivit https://www.gov.uk/. Practic, şoferii vehiculelor grele care nu sunt rezidenți în Marea Britanie trebuie să se supună acum restricțiilor la care se conformează toţi cetățenii non-britanici sau rezidenți care au fost în sau prin Danemarca în ultimele 14 zile. De asemenea, toate navele de pasageri și de marfă însoţite din Danemarca vor fi oprite.

Măsura drastică s-a luat după ce autoritățile sanitare din Danemarca au raportat focare pe scară largă de coronavirus în fermele de nurcă, dar şi o variantă de tulpină a virusului, cu mutaţie, răspândită în unele comunități locale.

Cetățenii britanici și rezidenții care se întorc din Danemarca vor trebui să prezinte un formular complet de localizare la sosirea în Marea Britanie, pentru a se putea urmări virusul în cazul unor focare locale.

Ministerul de Interne a anunțat că va intensifica şi prezența Poliţiei de Frontieră, pentru a se asigura că cei care sosesc în Marea Britanie din Danemarca respectă noile restricții.

Interdicția de călătorie și cerințele extinse de autoizolare vor fi revizuite după 7 zile.

Transportatorii rutieri olandezi, la fel ca cei italieni, protestează împotriva închiderii restaurantelor de pe autostrăzi, una dintre măsurile adoptate de Olanda pentru combaterea pandemiei de Covid-19. Posibilitatea de a obține un prânz la pachet pentru a fi consumat în cabină nu este suficientă pentru uniunea șoferilor CNV. „Ministrul Transporturilor consideră potrivit ca șoferii, după ce au fost pe drum toată ziua, să ia o masă singuri, la volan. Ei bine, noi nu credem că este normal”, arată CNV într-o notă. „Restaurantele de pe șosea trebuie să fie deschise pentru şoferii de camioane. Aceştia se pot identifica simplu, cu permisul auto, aşa cum fac şi cei din Franța.“

Pentru a susține această solicitare, sindicatul a lansat o petiție, semnată în primele zile de 600 de persoane, pe care o va trimite ministrului transporturilor Cora van Nieuwenhuizen. Uniunea subliniază o altă problemă depistată şi în Italia în primul val de pandemie, și anume că șoferii nu pot folosi nici toaletele sau cantinele de la punctele de încărcare / descărcare. „Angajatorii şi clienţii fac prea puţin pentru şoferi. Ar trebui să le ofere şoferilor acces la cantină cel puțin pentru o cafea, dar și la toaletă”, spune directorul CNV, Tjitze van Rijssel.