ELA a sprijinit încă o săptămână de acțiune în domeniul transportului rutier în numeroase state membre, în parteneriat cu Rețeaua europeană de poliție rutieră (ROADPOL).
Inspecțiile comune contribuie la prevenirea dumpingului social în transportul rutier. Mai exact, acestea ar trebui să asigure o protecție adecvată a drepturilor sociale și de muncă ale lucrătorilor din domeniul transportului rutier, să garanteze o concurență loială și să îmbunătățească siguranța rutieră, obiective stabilite prin Pachetul Mobilitate I.
Săptămâna de acțiune ELA în domeniul transportului rutier în cifre:
“Cred că inspecțiile comune sunt utile pentru noi, inspectorii, pentru a face schimb de experiență cu privire la modul în care efectuăm inspecțiile în viața reală, astfel încât să putem învăța din diferențe. Acest lucru duce la o și mai bună cooperare transfrontalieră”, a declaratOve Gundersen Jensen, inspector la Autoritatea daneză pentru trafic rutier.
Experiența domnului Gundersen Jensen este că tot mai multe companii știu acum ce presupune detașarea șoferilor: “La început aveam probleme zilnice în obținerea declarațiilor de detașare. Acum, majoritatea companiilor știu ce trebuie să producă. Controalele de bază pe drum au devenit mult mai rapide.”
Acțiunea comună de inspecție a vehiculelor pe șosea a avut loc în săptămâna 19 – 25 februarie în Belgia, Danemarca, Germania, Lituania, Malta și România. În total, 309 inspectori de la transporturi, poliție, muncă și multe alte autorități naționale și-au unit forțele cu observatorii din nouă state membre: Austria, Estonia, Franța, Germania, Ungaria, Letonia, Țările de Jos, Italia și Suedia.
Cosmin Boiangiu, directorul executiv al Autorității Europene a Muncii, a luat parte la cea mai mare inspecție comună din această săptămână de acțiune, care a fost găzduită de Belgia și a implicat peste 250 de ofițeri din mai multe state membre.
“ELA se străduiește să consolideze cooperarea transfrontalieră între țările europene în domeniul transportului rutier. Am fost impresionat să văd nivelul de cooperare între agenții care există în Belgia, parțial datorită rolului de coordonare al Serviciului său de informații și investigații sociale. A fost pentru prima dată când ambele organizații ale partenerilor sociali, organizațiile patronale și sindicatele, au participat la o inspecție comună în calitate de observatori”, Cosmin Boiangiu, directorul executiv al ELA.
Infracțiunile descoperite la reglementările privind transportul rutier au dus la amenzi totale de aproximativ 140.000 de euro.
Încălcările au variat de la cele minore la cele mai grave. Acestea se refereau în principal la aspecte tehnice legate de siguranța rutieră, la timpii de conducere și de odihnă, la utilizarea tahografelor, precum și la condițiile de muncă (cum ar fi salariile) și la angajarea ilegală. Salariile în operațiunile de cabotaj vor fi investigate în continuare cu ajutorul sistemului de schimb de informații IMI. Vor fi efectuate controale de urmărire și în alte domenii, de exemplu, în ceea ce privește potențiala exploatare economică și frauda de identitate. Săptămânile de acțiune în domeniul transportului rutier vor continua pe parcursul anului 2024, consolidând eforturile de promovare a unor condiții de muncă echitabile și a siguranței rutiere în acest sector foarte transnațional al economiei.
De foarte multe ori manipularea tahografului este descoperită accidental. Așa s-a întâmplat și în urmă cu câteva zile, în Italia, unde un camion a fost implicat într-un accident rutier și, în timp ce ofițerii examinau dinamica accidentului, o inspecție mai atentă a camionului a scos la iveală numeroase încălcări ale reglementărilor în vigoare privind timpul de conducere și de odihnă.
Mai exact, la examinarea datelor din ultimele 28 de zile înregistrate în tahograf, s-a descoperit că, în 9 ocazii, transportatorul nu introdusese cardul de tahograf al șoferului, încălcând astfel normele de siguranță a transportului prevăzute la articolul 179 din Codul rutier. Societatea de transport care deținea vehiculul, care a fost responsabilă în mod solidar pentru comportamentul șoferului care a încălcat regulamentul, a fost amendată cu 8.227 euro.
Dar aceasta nu este singura încălcare pe care organele de poliție din Ravenna au descoperit-o și sancționat-o la șoferii de camioane. În primele 2 luni ale anului 2023, biroul de control al instrumentelor tehnice și al transportului greu al poliției locale și-a intensificat controalele asupra vehiculelor grele de marfă pe principalele artere urbane. În special, au fost efectuate 32 de puncte de control în timpul cărora au fost verificate 58 de vehicule și șoferii acestora. Controalele au dus la stabilirea a 22 de sancțiuni, dintre care aproximativ 20 au fost de interzicere a circulației.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit