De pe 6 aprilie, Olanda este, din perspectiva Germaniei (reprezentate de Institutul Robert Kocha), o zonă cu risc foarte ridicat de infectare cu noul coronavirus, ceea ce înseamnă că șoferii profesioniști care intră din Olanda în Germania au obligația să se înregistreze pe site-ul einreiseanmeldung.de sau, în cazul unor probleme cu înregistrarea, să folosească o declarație tipărită care se poate descărca la: https://www.bundesgesundheitsministerium.de/.
În cazul regiunilor cu risc ridicat, determinate pe baza unui număr mare de infectări, există derogări de la obligația de a face testul Covid-19 înainte de intrarea în Germania pentru persoanele care trec prin astfel de regiuni fără să oprească, pentru cele care sunt în Germania doar în tranzit, pentru persoanele, bunurile sau vehiculele care au fost în acele regiuni cel mult 72 de ore sau care vor sta în Germania cel mult 72 de ore sau pentru persoanele autorizate de o autoritate competentă de sănătate pe baza unui motiv valid de intrare în Germania.
Vârsta maximă permisă pentru a conduce un vehicul comercial în Italia este de 68 de ani, aceasta fiind limita pentru menținerea licenței C sau CE. Dar sunt șoferi care cer posibilitatea de a rămâne la volanul unui camion chiar și după aceea. Silvano De Longhi din Treviso, care va împlini 68 de ani în câteva luni, a transmis Comisiei Europene o petiție prin care solicită prelungirea permisului de conducere C și CE chiar și după această vârstă, afirmând că acest lucru este posibil și în alte țări ale UE. Cererea a fost semnată de alți șapte colegi ai săi, potrivit Trasporto Europa. Șoferul cere Comisiei să lanseze o anchetă preliminară asupra acestei discriminări. Următorul pas este trimiterea unei petiții prin care să solicite adaptarea legislației italiene la cea a altor țări europene, care ar fi, de altfel, o modalitate de a suplini lipsa șoferilor.
Șoferul scrie că „împotriva credinței populare, indicele de pericol, în funcție de clasa șoferului responsabil, scade odată cu creșterea vârstei. Într-adevăr, șoferii mai în vârstă sunt, în medie, mai precauți și mai puțin supuși unor factori, cum ar fi viteza mare. Doar 6% dintre șoferii implicați în accidente rutiere au de fapt peste 65 de ani.”
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit