Conform estimărilor Observatorului național interministerial al siguranței rutiere din Franța (ONISR), citat de publicația Les Routiers, în 2021 și-au pierdut viața pe șoselele Franței metropolitane 2.947 de persoane, cu 297 mai puține decât în 2019, dar cu 16% mai multe decât în 2020.
Printre factorii care au contribuit la scăderea numărului de accidente morale se numără limitarea traficului pe timp de noapte pe fondul stării de alertă, închiderea discotecilor în prima jumătate a anului și faptul că munca de la domiciliu a redus riscul de expunere.
Și numărul de accidente care au dus la vătămări corporale a scăzut cu 2.396 față de 2019 (deși a fost cu 8.469 mai mare decât în 2020), și cel al răniților a fost cu 3.349 mai mic decât în anul anterior (dar, și aici, cu 11.306 mai mare decât în 2020).
În ceea ce privește însă șoferii profesioniști, în 2021 și-au pierdut viața în accidente rutiere 48, cu 12 mai mulți decât în 2019 și cu 15 mai mulți decât în 2020.
Pentru a rezolva problema crizei de șoferi profesioniști din Marea Britanie, cu toate consecințele ei – un studiu realizat de YouGov arată că în ultimele săptămâni 56% de persoane nu au găsit la raft produsele necesare, față de 7% în Spania – guvernul acestei țări a fost obligat în septembrie 2021 să aprobe un Plan de Urgență ce includea, printre alte măsuri, și pe aceea de a se putea face training express de numai 12 săptămâni pentru calificarea noilor șoferi profesioniști.
Dar Comisia Europeană, ca răspuns la interpelarea unui europarlamentar spaniol, a decis că acești șoferi calificați „express“ în Marea Britanie nu pot lucra în companii europene de transport decât dacă dovedesc că au făcut până la urmă numărul de ore de training impus în UE, adică 280 de ore de training obișnuit sau 140 de ore de training accelerat.
Și companiile europene sunt afectate puternic de criza de șoferi. În cazul Spaniei, conform diferitelor studii, procentul companiilor de transport care au probleme în a găsi personal pentru posturile vacante este de peste 20%, adică mai mult de 10.000 de locuri de muncă neocupate.
Federația operatorilor spanioli FENADISMER acuză în continuare faptul că nici autoritățile și nici firmele nu au luat măsurile necesare pentru a face ca această profesie să fie mai atractivă, în ciuda faptului că rata șomajului în țară este de circa 20%. Doar Ministerul de Transport a mai întreprins ceva, în sensul că semnat în decembrie 2021 un acord prin care se angaja să creeze un grup de lucru având ca obiectiv găsirea de posibile metode de a rezolva problema crizei de șoferi.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit