Prin vizele temporare de muncă dedicate segmentului de transport, șoferii-patroni vor fi tentați de guvernul britanic să vină să lucreze în Anglia, rezolvând astfel o parte din criza de șoferi cu care se confruntă Marea Britanie, scrie Reuters într-o scurt articol dedicat protestului desfășurat ieri, 29 septembrie, în fața Palatului Victoria.
Operatorii de transport din toată ţara au protestat ieri împotriva impozitării diurnelor, a tarifelor RCA explozive şi a Pachetului Mobilitate. Nemulțumiți că nu au primit ceea ce au sperat, unii dintre transportatori, în special cei mici, văd Marea Britanie ca o alternativă, mai ales că acum presa internațională scrie despre o criză a șoferilor, cauzată inclusiv de Brexit.
Nicolae, un șofer-patron în vârstă de 32 de ani, este unul dintre aceștia: „Oferta britanicilor este atractivă“, a afirmat transportatorul, care deține trei camioane și care a fost, ieri, prezent la protestul din fața guvernului. Oferta la care face referire patronul român este de 5.000 de vize temporare de muncă pentru camionagii străini. „Pentru mine, impozitarea retroactivă a diurnei este egală cu falimentul, profiturile în această industrie fiind destul de mici. În Anglia câștigurile sunt mult mai bune“, a mai spus Nicolae.
La începutul acestui an, ANAF a decis să clasifice diurna şoferilor drept venituri impozitabile şi de asemenea să taxeze retroactiv firmele de transport pentru diurnele din ultimii cinci ani. Potrivit lui Radu Dinescu, secretar general al UNTRR, un şofer ar putea ajunge să plătească, în medie, 9.000 de euro sub formă de taxe retroactive. Marţi seara, PNL a prezentat un proiect de lege privind anularea plăţii retroactive a taxelor, însă măsura ar putea fi blocată în Legislativul fragmentat. Ieri după-amiază, delegația formată din liderii asociațiilor prezente (ATM Bucovina, FORT, UNTRR și Apulum) a obținut publicarea proiectului de amnistie fiscală la Camera Deputaților și promisiunea guvernului că în termen de șase săptămâni acesta ar urma să fie aprobat de Parlament.
Un tribunal din Rotterdam a decis că firma olandeză Wemmers Tanktransport trebuie să plătească retroactiv 9 șoferi români, în conformitate cu reglementările de muncă în vigoare în Olanda. Șoferii români au fost angajați de filiala cehă a Wemmers, Unitrans, între 2011 și 2015, dar au făcut curse în principal către și dinspre Olanda.
Un purtător de cuvânt al instanței a declarat presei olandeze că atât Wemmers, cât și Unitrans au același acționar majoritar. Potrivit instanței, contractele de muncă la compania cehă, Unitrans, au servit doar pentru a justifica plata unor salarii și impozite mai mici pentru șoferi.
Wemmers și cei 9 șoferi ar trebui să ajungă acum la un acord extrajudiciar cu privire la valoarea exactă a compensației. Dacă acest lucru nu va reuși, instanța va stabili salariile pentru fiecare dintre cei 9 șoferi individual. Potrivit sindicatului olandez al șoferilor FNV, care i-a reprezentat pe cei 9 șoferi în instanță, fiecare șofer are dreptul la compensații de câteva zeci de mii de euro.
Judecătorul responsabil a subliniat că sentința se referă doar la cele 9 cazuri individuale examinate. Cererile posibile ale altor șoferi Unitrans care au lucrat și pentru Wemmers în Olanda ar trebui reexaminate individual. Niciun oficial al companiei Wemmers nu a vrut să comenteze decizia.
Wemmers Tanktransport are sediul central în Bleskensgraaf la est de Rotterdam și este specializată în transportul de lichide alimentare la nivel european. Compania operează sucursale sau filiale în Germania (Hamburg), Belgia, Austria și Republica Cehă, două hub-uri în Franța și agenții în Anglia și Italia .
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit