Ismail Ertug (S&D), membru in Comisia TRAN si raportor al Pachetului Mobilitate 1 pe regulamentele (EC) 1071/2009/CE si (EC) 1072/2009 cu privire la accesul la profesie si la piata de transport rutier international, a ales sa raspunda transportatorilor romani de la Asociatia Patronala a Transportatorilor – Europa 2002 (APTE 2002), care il acuza de conflict de interese, eurodeputatul fiind si membru al sindicatului VERDI (Vereinte Dienstleistungs-gewerkschaft), cea mai mare uniune sindicala a soferilor de vehicule comerciale din Germania si din Europa. Intr-un video publicat pe YouTube, Ismail Ertug ii invita pe transportatorii romani la dialog.
„Dragi reprezentanti APTE 2002, as vrea sa subliniez ca am fost ales in pozitia de coordonator S&D in Comisia TRAN de catre colegii mei din Grupul S&D si ca am fost membru in sindicatul VERDI din prima mea zi in Parlamentul European si nimeni nu a contestat asta“, arata Ismail Ertug. Eurodeputatul subliniaza faptul ca pentru un membru german din Grupul Socialistilor-Democrati nu este nimic iesit din comun ca acesta sa aiba si calitatea de membru intr-un sindicat, sustinand ca daca exista un conflict de interese in acest sens, atunci „poate ca nu mai erau social-democrati in acest Parlament“. Nu in ultimul rand, mai spune Ertug, „nu am incalcat codul de conduita al PE in niciun fel si vreau sa fiu foarte clar in aceasta privinta, nu sunt reprezentantul acestui sindicat VERDI si nu primesc niciun fel de plata din partea acestui sindicat.“
In filmuletul postat pe reteaua de socializare, raportorul german sustine ca este dispus la dialog cu membrii APTE „2002“ si explica de ce sustine doua prevederi importante pentru a fi incluse in Pachetul Mobilitate 1: cabotajul si intoarcerea acasa a soferilor si a camioanelor o data la patru saptamani.
Referitor la cabotaj, Ismail Ertug aduce in discutie exceptiile create pentru ca firmele de transport sa evite cursele in gol, lucru pe care afirma ca il intelege, insa mai spune ca exista companii care se ascund sub aceste exceptii ale cabotajului in pietele vestice, tari precum Italia, Austria, Franta, tarile scandinave si Germania. „Imi pare rau, dar nu pentru acest lucru au fost introduse acele exceptii“, sustine europarlamentarul german.
In ceea ce priveste intoarcerea soferilor si a camioanelor in tarile de origine la fiecare patru saptamani, „este insuportabil pentru noi faptul ca unii dintre soferii romani muncesc non stop timp de saptamani, cateodata luni, in tari din Europa de Vest, inainte de a se intoarce acasa la familiile lor, in timp ce salariile lor minime sunt cele din Romania, iar acest lucru nu e compatibil cu principiul nostru de baza, «salariu egal pentru munca egala in acelasi loc»“, arata Ertug.
Eurodeputatul mai spune ca modelul de business privind inregistrarea flotelor in state cu salarii mici si folosirea acestor camioane in tarile dezvoltate, „cu singurul scop de folosire a fortei de munca ieftine“, trebuie sa inceteze. Camioanele, explica acesta, trebuie sa aiba o legatura reala cu tarile in care sunt inregistrate. „Daca lucratorii romani petrec saptamani si luni in tari din Vestul Europei, dormind in cabina, atunci avem de-a face cu o situatie pe care eu nu o pot accepta“, a completat raportorul german. La finalul video-ului, Ismail Ertug ii invita pe reprezentantii APTE „2002“ la dialog prin intermediul biroului sau din Bruxelles, afirmand ca este dispus sa incerce sa ajunga la un compromis.
Ismail Ertug (S&D), membru in Comisia TRAN si raportor al Pachetului Mobilitate 1 pe regulamentele (EC) 1071/2009/CE si (EC) 1072/2009 cu privire la accesul la profesie si la piata de transport rutier international, a ales sa raspunda transportatorilor romani de la Asociatia Patronala a Transportatorilor – Europa 2002 (APTE 2002), care il acuza de conflict de interese, eurodeputatul fiind si membru al sindicatului VERDI (Vereinte Dienstleistungs-gewerkschaft), cea mai mare uniune sindicala a soferilor de vehicule comerciale din Germania si din Europa. Intr-un video publicat pe YouTube, Ismail Ertug ii invita pe transportatorii romani la dialog.
„Dragi reprezentanti APTE 2002, as vrea sa subliniez ca am fost ales in pozitia de coordonator S&D in Comisia TRAN de catre colegii mei din Grupul S&D si ca am fost membru in sindicatul VERDI din prima mea zi in Parlamentul European si nimeni nu a contestat asta“, arata Ismail Ertug. Eurodeputatul subliniaza faptul ca pentru un membru german din Grupul Socialistilor-Democrati nu este nimic iesit din comun ca acesta sa aiba si calitatea de membru intr-un sindicat, sustinand ca daca exista un conflict de interese in acest sens, atunci „poate ca nu mai erau social-democrati in acest Parlament“. Nu in ultimul rand, mai spune Ertug, „nu am incalcat codul de conduita al PE in niciun fel si vreau sa fiu foarte clar in aceasta privinta, nu sunt reprezentantul acestui sindicat VERDI si nu primesc niciun fel de plata din partea acestui sindicat.“
In filmuletul postat pe reteaua de socializare, raportorul german sustine ca este dispus la dialog cu membrii APTE „2002“ si explica de ce sustine doua prevederi importante pentru a fi incluse in Pachetul Mobilitate 1: cabotajul si intoarcerea acasa a soferilor si a camioanelor o data la patru saptamani.
Referitor la cabotaj, Ismail Ertug aduce in discutie exceptiile create pentru ca firmele de transport sa evite cursele in gol, lucru pe care afirma ca il intelege, insa mai spune ca exista companii care se ascund sub aceste exceptii ale cabotajului in pietele vestice, tari precum Italia, Austria, Franta, tarile scandinave si Germania. „Imi pare rau, dar nu pentru acest lucru au fost introduse acele exceptii“, sustine europarlamentarul german.
In ceea ce priveste intoarcerea soferilor si a camioanelor in tarile de origine la fiecare patru saptamani, „este insuportabil pentru noi faptul ca unii dintre soferii romani muncesc non stop timp de saptamani, cateodata luni, in tari din Europa de Vest, inainte de a se intoarce acasa la familiile lor, in timp ce salariile lor minime sunt cele din Romania, iar acest lucru nu e compatibil cu principiul nostru de baza, «salariu egal pentru munca egala in acelasi loc»“, arata Ertug.
Eurodeputatul mai spune ca modelul de business privind inregistrarea flotelor in state cu salarii mici si folosirea acestor camioane in tarile dezvoltate, „cu singurul scop de folosire a fortei de munca ieftine“, trebuie sa inceteze. Camioanele, explica acesta, trebuie sa aiba o legatura reala cu tarile in care sunt inregistrate. „Daca lucratorii romani petrec saptamani si luni in tari din Vestul Europei, dormind in cabina, atunci avem de-a face cu o situatie pe care eu nu o pot accepta“, a completat raportorul german. La finalul video-ului, Ismail Ertug ii invita pe reprezentantii APTE „2002“ la dialog prin intermediul biroului sau din Bruxelles, afirmand ca este dispus sa incerce sa ajunga la un compromis.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit