Ahead Logistics a profitat de aceasta perioada pentru a-si selecta soferii, dar si pentru a impune unele reguli in cadrul companiei. Din cauza lipsei de soferi cu care s-a confruntat piata de transport din ultimii ani, sunt firme care au acceptat chiar si cereri absurde venite de la acestia, numai sa isi poata onora comenzile. Una dintre solicitarilor celor care venit atunci sa se angajeze la Ahead Logistics a fost sa lucreze cateva zile iar apoi sa stea acasa acelasi numar de zile. Dar acest sistem nu este acceptat de conducerea companiei. „Nu mi se pare normal ca, daca sunt sase programe de condus, soferii sa lucreze cat vor ei si apoi sa aiba liber aceeasi perioada de timp. Sunt firme de transport care au cedat la astfel de cereri si asa cei mai multi cereau un astfel de program de lucru“, a declarat Mircea Manescu, directorul companiei.
In aceasta perioada firma a schimbat circa zece soferi cu altii care au venit de la international. Inlocuiti au fost, in general, cei care au adus pagube. „Nu cred ca acesti soferi vor pleca prea curand in Comunitate, deoarece este clar ca cei din vest nu isi mai doresc camioane romanesti acolo. Ei vor sa isi sprijine flotele proprii, ceea ce ar trebui sa faca si statul roman prin investitii in infrastructura.“
Alte masuri au vizat responsabilizarea soferilor carora li s-a impus sa plateasca amenzile primite din cauza lor. „Nu mi se pare normal sa suporte firma orice abatere, mai ales ca sunt cazuri in care se inteleg cu politistii ca pentru greseala lor sa le dea o amenda pe firma. Depasesc pe linie continua sau circula prin alte locuri decat au avut autorizatie de acces. Sau, din cauza neatentiei, lovesc masinile, iar costurile in cazurile celor specializate sunt considerabile. Usile din spatele dubelor de frig costa peste 10.000 de lei si cred ca am schimbat foarte multe usi stricate din cauza neatentiei soferilor. Acum sunt mai atenti si ii incurajam, acolo unde se poate, sa faca singuri reparatiile minore. Am suportat destul din cauza soferilor! Unii lovesc masinile intentionat, nici nu apuci sa repari ce strica ei. Mai ales ca reparatiile la vehiculele de frig se fac destul de greu.“
Saptamana trecuta, politia daneza a anuntat darea in urmarire a companiei de transport Kurt Beier Transport si a unor persoane aflate in stransa legatura cu aceasta pentru dumping social si utilizarea soferilor imigranti, in special filipinezi, care traiesc si muncesc in conditii precare, arata Trasporte Europa.
Ancheta a fost demarata la finele lui 2018, cand Politia din provincia Sønderjylland a primit un raport de la Biroul de Sanatate al Centrului impotriva traficului de persoane. Plangerea sustinea ca mai multi soferi straini, angajati ai companiei poloneze de transport HBT Internationale Transporte – subcontractata de Kurt Beier Transport – locuiau in orasul Padborg (la cativa kilometri de granita cu Germania) in dormitoare comune sau pe camioane, in conditii igienice precare. In plus, acestia nu detineau asigurari de sanatate si, prin urmare, nu puteau accesa servicii medicale.
Pe baza acestui raport, politia a demarat o ancheta si o inspectie la sediul companiei, locatie in care au interogat treizeci de soferi din Filipine si Sri Lanka, verificandu-le in acelasi timp si locuinta si conditiile de munca.
La finalul anchetei, politia daneza a prezentat o plangere la parchetul din Viborg impotriva companiei Kurt Beier Transport pentru trafic de persoane din afara UE, insa la 1 iulie 2020, procurorul a achitat compania de aceasta acuzatie, dar a decis continuarea dosarului penal pentru unele incalcari ale regulilor privind strainii, vizand si locuintele si conditiile de prevenire a incendiilor. De asemenea, a anuntat ca va solicita masuri de retinere preventiva a suspectilor, cu confiscarea dividendelor financiare. Acum este asteptata convocarea primei audieri la Curte, arata publicatia italiana.
Desi filipinezii si srilankezii erau cazati in containere si remunerati cu aproximativ 1.000 de euro/luna, pentru a presta munca in Danemarca si Germania, iar un sofer danez primeste pentru aceeasi munca intre intre 3.500 si 4.300 de euro, Kurt Beier a publicat o declaratie in care reafirma legalitatea activitatii sale si subliniaza achitarea pentru infractiunea de trafic de persoane, considerata acuzatia cea mai grava. Compania anunta initierea unei proceduri de compensare pentru daunele aduse reputatiei sale. De asemenea, considera ca va fi achitata si de celelalte acuzatii „de neinteles”. In caz contrar, „se vor schimba complet conditiile pentru transportul danez. Kurt Beier Transport nu este singura companie daneza care foloseste forta de munca straina cu contracte de munca non-daneze. Ne dorim sincer ca acest lucru sa nu se intample, dar problema trebuie rezolvata politic si nu judiciar”.