Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
De curand, Inspectoratul Muncii din Italia a emis o nota explicativa (numarul 260) care clarifica modul de calcul al sanctiunilor acordate companiilor de transport pentru nerespectarea regulilor privind timpul de odihna pentru soferii vehiculelor grele. Nota se refera in special la repausul intermediar pe care soferul trebuie sa-l ia in perioada zilnica de condus care este de cel putin treizeci de minute, daca soferul lucreaza intre sase si noua ore pe zi, sau de cel putin 45 de minute, daca depaseste cele noua ore de condus. 
Inspectoratul precizeaza ca sanctiunea trebuie sa fie fixa, nu pe baza numarului de soferi in cauza, iar aceasta variaza de la 103 la 300 de euro. Nota adauga, de asemenea, ca pauzele intermediare nu pot fi niciodata mai mici de cincisprezece minute fiecare. 
Prin aceasta precizare, Inspectoratul italian al Muncii legitimeaza formal posibilitatea divizarii perioadei de repaus intermediar, arata Trasporto Europa.
 
Odata cu relaxarea privind pandemia de Covid-19, traficul de vehicule usoare si grele s-a reluat la un nivel aproape normal pe intreaga retea rutiera din Italia, iar controalele politiei s-au intensificat. Astfel, in provincia Brescia, patrulele au descoperit in prima jumatate a lui iunie cateva camioane ale unor companii romanesti care nu erau in ordine.
In timpul a doua verificari diferite, una in Brescia si cealalta la iesirea din Brescia Centro a autostrazii A4, agentii Polstrada au descoperit doua vehicule care efectuau transport rutier intre Italia si Romania fara documentatia de origine si destinatie a marfurile, configurand astfel un transport abuziv. In ambele cazuri, transportatorii au primit o pedeapsa de doua mii de euro.
Alte doua verificari care au avut loc noaptea la cabina de taxare din Brescia Est si in zona de servicii Ghedi Ovest au descoperit doi soferi la bordul camioanelor romanesti care aveau cardul de calificare neconform reglementarilor europene. In acest caz, agentii au aplicat cate o amenda de 409 euro si sechestrarea vehiculelor, amendand si companiile de transport.