Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Epidemia de Covid-19 loveste marile companii de transport international, care se confrunta cu o reducere drastica a cererii de transport, cauzata de inchiderea sau incetinirea productiei mai multor fabrici europene. Printre companiile afectate este si gigantul maghiar Waberer’s. Pentru ca de zile intregi, potrivit Trasporto Europa, pe retelele sociale apar o serie de imagini cu camioane stationate ale societatii, la 24 martie compania a emis o declaratie in care a anuntat „masuri speciale“, cu efect imediat. Masura principala se refera la retragerea „unei parti semnificative“ a flotei. Chiar daca nu e precizat numarul exact, ar putea fi vorba de cateva sute de vehicule, cu soferii lor.
Waberer’s International a lansat un program de repatriere a vehiculelor si a soferilor din afara tarii. Deocamdata nu se vorbeste in mod explicit de disponibilizari, insa se are in vedere inghetarea angajarilor, renegocierea salariilor si impunerea unor concedii fara plata. „Sunt vremuri fara precedent, care necesita actiuni fara precedent“, spune Barna Erdélyi, CEO al Waberer’s International. Barna Erdélyi a fost numit CEO interimar al Waberer International la 23 martie, in locul germanului Robert Ziegler, care a parasit brusc compania dupa un an de la numire. Compania nu explica motivele pentru aceasta schimbare brusca, care, probabil, a fost cauzata de criza derivata din pandemia de Covid-19.

Filiala din Bergamo a Federatiei Italiene de Transport (Fit Cisl) solicita inchiderea tuturor platformelor logistice de comert electronic, care insumeaza aproximativ 3.000 de oameni, arata Trasporto Europa. Federatia afirma ca unii curieri au facut deja acest lucru, dar Amazon si unele companii de logistica terte isi mentin unitatile deschise, desi in unele platforme exista o rata de absenta ridicata, de pana la 50%, din cauza Covid-19. Reprezentantii Fit Cisl afirma ca cei care vin la serviciu lucreaza in schimburi „epuizante”, iar „situatia actuala din depozitele de sortare si transport nu garanteaza oprirea raspandirii virusului“. Potrivit sindicalistilor din Bergamo, lipseste echipamentul de protectie, spatiile de lucru nu permit mentinerea distantei minime de un metru, iar in depozite exista o prezenta ridicata a personalului extern, printre care soferi, care utilizeaza spatii comune neigienizate. De asemenea, Fit Cisl raporteaza ca soferii adesea livreaza pana la optzeci de colete pe zi, luand contact cu foarte multe persoane.