Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Dupa ce ani buni italienii au neglijat cumparaturile online, clasandu-se la baza clasamentelor globale de comert electronic, primul decret privind epidemia Covid-19, care a impus restrictii de circulatie, a fost suficient pentru a provoca o explozie a acestuia.
Potrivit institutului de cercetare Nielsen, citat de TrasportoEuropa, in ultima saptamana din februarie, volumul produselor de consum vandute online a crescut cu 30% fata de saptamana precedenta. 
Cu toate acestea, lantul logistic nu este pregatit pentru aceasta crestere, iar consecinta a fost majorarea timpilor de livrare, care in zonele cele mai afectate, este de cateva zile. Au fost afectate si livrarile Amazon sau serviciile online ale marilor lanturi de distributie, acestea reusind cu greu livrarile in cinci sau sase zile de la comanda. Cresterea livrarilor este, in mod evident, supusa stresului livrarilor last mile si soferilor din ce in ce mai preocupati de propria sanatate. Acestia chiar au solicitat insistent, chiar si cu unele greve, sa aiba echipamente de protectie. Astfel, sindicatele Filt Cgil, Fit Cisl si Uiltrasporti au scris asociatiei Fedit si unor curieri mari, solicitand sa ofere soferilor masti si manusi de unica folosinta, "fara intarziere". Acestia solicita, de asemenea, ca soferii sa nu mai fie obligati sa solicite semnatura pe PDA, „pentru a se pastra la o distanta sigura de client”. Filt CGIL din Milano a lansat, de asemenea, un apel catre cumparatori, cerandu-le sa limiteze achizitiile online la produsele esentiale, lasand astfel disponibilitatea pentru livrarea de produse esentiale persoanelor care din diferite motive nu pot parasi casa.

Asociatia siciliana Aitras considera masurile adoptate de guvernul italian pana acum in epidemia Covid-19, privind conditiile de munca ale transportatorilor rutieri, drept „necoordonate si confuze”. „Este inutil sa le permitem marfurilor sa calatoreasca daca barurile, restaurantele si zonele de odihna trebuie sa se inchida la ora 18.00, iar soferii nu se pot improspata, nu se pot spala bine pe maini, nu isi pot indeplini nevoile fiziologice sau nu se pot hrani la sfarsitul zilei de lucru. Zonele de odihna devin zone de urinare in aer liber, deschizand calea catre alte probleme de sanatate", explica presedintele Salvatore Bella, citat de TrasportoEuropa.
Acesta anunta ca firmele membre ale Aitras / Trasportounito se vor opri din11 martie, si nu vor mai livra marfurile, cel putin pana guvernul nu ia masuri potrivite. Consilierul regional pentru Transporturi, Marco Falcone, incearca sa medieze intre transportatorii rutieri si guvern, trimitand deja o serie de solicitari catre prefectii din Sicilia: deschiderea parcarilor 24/24 pe reteaua de autostrazi; centrele de incarcare si descarcare sa le furnizeze soferilor masti, daca acestia nu au reusit sa le gaseasca; in porturi, serviciile si activitatile trebuie sa ramana deschise in perioadele in care navele sunt in miscare, astfel incat soferii in asteptare sa le poata folosi.