Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

In ciuda dificultatilor economice si a unei rate ridicate a somajului, in Italia antreprenorii continua sa aiba multe dificultati in a gasi personal, in special calificat, si mai ales soferi. Acest lucru rezulta dintr-o analiza realizata de Biroul de Studii al CGIA din Mestre, care arata ca 32,8% din angajari sunt dificil de acoperit din cauza nepregatirii candidatilor sau, chiar din lipsa acestora. “Pe de o parte, dificultatile de gasire sunt structurale, din cauza lipsei de conexiune in unele zone ale tarii dintre scoala si piata fortei de munca, iar pe de alta parte, dificultatile apar din cauza respingerii de catre tineri a anumitor meserii, acestea ajungand sa fie partial acoperite doar de straini“, citeaza Uomini e Trasporti explicatia coordonatorului Biroului de Studii, Paolo Zabeo.

 Chiar si in cazul zonelor in care rata somajului este ridicata, dificultatea gasirii personalului devine tangibila. Potrivit analizei, in toate provinciile principale din sudul Italiei (Bari, Catania, Caserta, Foggia, Lecce, Messina, Napoli, Palermo si Salerno), companiile se straduiesc sa gaseasca soferi profesionisti, dar si bucatari, ospatari sau personal care sa lucreze in servicii turistice. Potrivit CGIA, „tinerii nu mai doresc sa fie soferi de vehicule grele, atat din cauza costului obtinerii unui permis C sau D, cat si al atestatului soferului (CPC), obtinerea acestora presupunand investitii cuprinse intre 2.500 si 3.000 euro. De asemenea, soferia este si o profesie extrem de obositoare“. Analiza aminteste si ca exacerbarea pietei cu aproximativ 25.000 de patroni in ultimii 10 ani a agravat, de asemenea, dificultatile de a gasi soferi, proces cu consecinte grave in special in sudul Italiei, unde transportul rutier „artisanal“ este inca deosebit de raspandit, in timp ce in Centru si Nord a inceput deja un proces de consolidare a afacerilor sau de agregare in cooperative si consortii.

In ultimele saptamani, politia, procurorii si inspectorii sociali au confiscat peste o suta de camioane in apropierea portului Zeebrugge si in Pittem (Flandra de Vest), potrivit NWS, proprietarii fiind suspectati de dumping social si de ignorarea regulilor belgiene de plata. Dintre acestea, 14 camioane care apartin unei companii lituaniene active in portul Zeebrugge au fost confiscate la 23 februarie, iar 89 de camioane poloneze si romane au fost retinute in cea de-a doua etapa.
Procurorul Filiep De Ketelaere afirma: „Sunt probabil cazuri clasice de dumping social. Soferii polonezi, romani si lituanieni sunt adusi in Belgia la munca, insa nu sunt remunerati cu salarii belgiene. Petrec noaptea la Zeebrugge, iar majoritatea curselor se desfasoara in Belgia. Practic, angajatorii angajeaza trei soferi pentru pretul unuia belgian. Aceasta este concurenta neloiala.”