Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Asa cum va informam zilele trecute, potrivit TrasportoEuropa, tribunalul din Rovigo a acceptat apelul unui sofer facut impotriva contractului de detasare transnationala incheiat de o agentie romana de plasare de personal si o companie italiana de transport, prin care cerea intocmirea acestuia ca un contract pe perioada nedeterminata. In instanta, soferul a contestat contractul semnat cu agentia de recrutare care l-a detasat in Italia, iar judecatorul a considerat ca acesta era ilegal, deoarece prevedea o remuneratie inadecvata pentru locul de munca (Italia), neacoperind contributiile de asigurari sociale.

Silvia Ferrari, judecator specializat in legislatia muncii la Curtea din Rovigo, a emis pe 31 ianuarie 2020 o sentinta prin care a declarat ilegal contractul ale carui parti erau soferul si o compania romaneasca de recrutare de forta de munca temporara si pe baza caruia aceasta il detasa la o firma de transport din Rovigo. Conducatorului auto i se cerea ca in fiecare saptamana sa plece duminica spre Bolzano (un oras din provincia Tyrolul de Sud, din nordul Italiei) si sa incarce mere pe care sa le livreze unor companii din regiune si din Venetia, ocupandu-se si de incarcare si descarcare. Saptamana de lucru se incheia sambata urmatoare, cand soferul se intorcea la Rovigo, de unde pleca iar a doua zi dimineata. Acest tip de relatie de munca a fost considerata de judecator ca avand perioada nedeterminata, astfel ca pana si retragerea ulterioara din relatia de munca desfasurata pe o perioada ilegala a fost considerate ilegala.
Compania venetiana a fost condamnata sa ii dea soferului, impreuna cu agentia care l-a angajat, 5.850 de euro, compensatie egala cu trei luni plus dobanzile acumulate intre timp. Aceeasi firma a fost condamnata sa achite costurile de judecata, de circa 2.000 de euro.
Federatia Soferilor Profesionisti (Federazione Autisti Operai), care a promovat cauza soferului roman, este multumita de sentinta si subliniaza ca nu s-au putut obtine si diferentele de salarizare din lipsa marturiilor si dovezilor necesare.

Pachetele salariale ale lucratorilor din sase tari ale UE sunt mai mici, in medie, decat acum zece ani, in vreme ce in alte trei state UE salariile au fost aproape inghetate in ultimul deceniu.
O noua statistica publicata de Institutul European al Uniunii Comerciale (ETUI) arata ca pachetele salariale medii, ajustate cu inflatia (inclusiv contributiile la asigurarile sociale si plata beneficiilor), au scazut in 2010-2019 cu 15% in Grecia, 7% in Cipru, 5% in Croatia, 4% in Spania, 4% in Portugalia si cu 2% in Italia.

De asemenea, media pachetelor salariale a inghetat la un nivel usor peste zero, in ultimul deceniu, in Finlanda (0,1%), Belgia (1,5%) si Olanda (1,5%).
 „Soferii din sase tari ale UE sunt platiti mai putin decat acum zece ani“, a declarat Esther Lynch, secretarul general adjunct al ETUI. „Liderilor UE le place sa discute despre asa-numita redresare, dar criza nu s-a incheiat pentru milioane de oameni care lucreaza in multe state UE. Uniunea Europeana trebuie sa faca mult mai mult pentru a promova cresterea veniturilor si a salariului minim si pentru a intari negocierea colectiva in aproape toate statele membre UE.“