Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Industria europeană a transporturilor se concentrează de ceva timp pe deficitul de șoferi de camioane considerând extrem de necesari șoferii din țări terțe.

Cu toate acestea, Italia demonstrează că dacă se asigură o formare subvenționată, mulți tineri, viitorii șoferi de camioane ar putea fi găsiți chiar în țară.

Anul trecut, Guvernul din Italia a anunțat un program dedicat persoanelor care doresc să devină șoferi de camioane, acesta conținea un voucher în valoare de până la 2.500 de euro pentru persoanele cu vârsta sub 35 de ani. Voucherul este echivalentul a unei reduceri de 80% din costul formării.

Pentru anul 2022, Guvernul a alocat 3,7 milioane de euro, iar pentru acest an, 5,4 milioane de euro, schema fiind valabilă în perioada 2023-2026. Potrivit Ministerului italian al Transporturilor, voucherele au fost deja epuizate pentru acest an, deși înscrierile au fost începute în urmă cu doar o săptămână. În momentul de față, cei care vor să beneficieze de această subvenție de stat, ar trebui să mai aștepte încă un an.

CNR (Comitetul Național Rutier din Franța) a realizat o analiză a costurilor transportului rutier de mărfuri (în special contribuția angajatorului și formula de scutire Fillon) și a calculat evoluția costurilor cu șoferii din ianuarie 2023 și impactul acestei creșteri asupra costului de exploatare a vehiculelor.

Analiza arată că salariile, taxele și indemnizațiile au crescut semnificativ, cu aproape 16%, față de acum un an, având impact asupra costului (cu excepția motorinei) unui vehicul timp de 12 luni. Concret, exploatarea unui ansamblu articulat care face transport regional sau pe distanțe lungi costă acum cu 7% mai mult decât în 2022, iar cea a unui șasiu care face transport regional, cu 8% mai mult.