Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Camera Sejm a Parlamentului Poloniei, prin Comitetul său pentru Infrastructură, a analizat amendamentele Senatului pe marginea Actului ce amendează Legea Transportului Rutier, Legea Timpului de Muncă al Șoferilor și alte norme ce trebuie adoptate și în această țară pentru implementarea Pachetului Mobilitate.

Toate amendamentele au fost aprobate – cu excepția celui care introducea o perioadă inițială de amnistie, pentru posibile erori – deci astfel au fost acceptate propunerile guvernului, formulate de industria transportului rutier.

Dar, așa cum arată asociația poloneză de transport și logistică TLP, pentru că nu a existat o perioadă de tranziție, furnizorii de soft nu au putut introduce amendamentele în programul care calculează salariile șoferilor și contribuțiile la stat, deci în următoarea perioadă firmele de transport trebuie să se aștepte la erori în ceea ce privește calculul datoriilor la buget.

Pentru a se evita sancțiunile financiare la adresa operatorilor, plățile suplimentare și dobânzile pentru întârzieri, Senatul a propus o soluție care să nu aibă impact negativ nici asupra bugetului statului, nici asupra firmelor. Dar Guvernul nu a fost de acord cu aceasta, deși ea ar proteja antreprenorii de efectele întârzierilor la plată. Totuși, TLP nu depune armele, ci încearcă încă să convingă guvernul că soluția Senatului este bună.

Noua formă a legilor trebuie să meargă și la președintele Poloniei, iar după publicare trebuie să intre în vigoare pe 2 februarie.

Asociația poloneză de transport și logistică TLP avertizează în legătură cu faptul că, deși nu mai este mult până când noile prevederi din Pachetul Mobilitate vor intra în vigoare, unele aspecte nu sunt clare și de aceea transportatorii vor avea dificultăți în a respecta aceste reglementări. De exemplu, există obligația ca șoferii să fie plătiți la nivelul salariului din țara în care lucrează, dar încă nu există date pentru a determina cuantumul remunerației din fiecare țară UE și din regiunile în care se aplică diverse reglementări și convenții colective, așa cum subliniază reprezentanții Inelo, o companie ce furnizează softul pentru calcularea corectă a timpului de lucru din fiecare țară și a salariului cuvenit șoferilor, și al cărei soft este folosit acum de cele mai multe instituții care se ocupă de controlarea șoferilor din țările UE.

Aceste valori sunt cruciale pentru calcularea corectă a remunerație șoferilor, dar, deși informația trebuia să fie deja prezentată de țările UE, încă nu s-a întâmplat. Comisia Europeană trebuia să creeze o pagină specială unde să fie publicate astfel de informații, și ea încă nu există. Or, pentru un transportator care va trebuie să țină cont de 20 de valori diferite, din 20 de țări prin care trec șoferii săi, asta reprezintă o mare problemă. Inelo promite că va face tot posibilul pentru a oferi softul la timp, dar depinde de aceste date.