Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Digitalizarea şi Inteligenţa Artificială îşi fac loc rapid în transporturi unde legislaţia şi elementele de cost cunosc o dinamică extraordinară, iar viteza de reacţie la acceptarea şi derularea unei comenzi reprezintă un avantaj competitiv. Cunoaşterea specificului unui drum (dacă include porţiuni taxabile sau nu, poduri, tuneluri), în ce zile se poate circula şi în care nu, distanţele reale de parcurs, cu tot cu posibile ocoluri, unde se poate alimenta pe traseu şi la preţ şi mulţi alţi parametri de acest gen fac diferenţa dintre profit şi pierdere pentru transportatori. Sigur, drumurile „bătătorite” şi experienţa sutelor de curse anuale derulate de dispeceri îi fac imbatabili, însă chiar şi în cazul acestora ajutorul unui calcul automat al costurilor e de mare ajutor pentru a avea o productivitate mai bună.

Pe lângă planificatorul de curse, instrumentele care permit comunicarea dintre camion/şofer şi dispecerat sau, mai mult, comunicarea cu clientul care doreşte să aibă statusul transportului mărfurilor sale în timp real, reprezintă şi ele, dacă nu o condiţie obligatorie pentru a avea acces la anumiţi clienţi, cel puţin un avantaj competitiv. Ca să nu mai vorbim de RO e-Transport, care solicită ca transportatorul să transmită automat, în timp real, coordonatele GPS ale unei curse coroborate cu codul UIT al mărfurilor transportate.

Iar lucrurile devin şi mai complicate când vorbim de calculul corect al remuneraţiei şoferilor detaşaţi, care numai la o cursă au ore de indemnizaţie de delegare şi ore în care li se datorează indemnizaţie de detaşare transnaţională, care poate varia de la 8-9 euro/oră până la 22-24 de euro/oră. La peste 20 de şoferi, deja este greu de ţinut socoteala în Excel cu descărcările din cardurile tahograf în faţă câte ore de detaşare are fiecare şofer pe fiecare ţară. La câteva sute este chiar imposibil. Calculatorul poate fi învăţat ce porţiuni ale cursei intră sub obligaţiile de detaşare şi care nu, ce activităţi ale şoferului reprezintă timp de lucru, iar calculul efectiv al remuneraţiei la final de lună ar putea fi automatizat.

Şi pentru că automatizarea devine obligatorie pentru firmele de transport care vor să se dezvolte, Gala Tranzit de pe 7 noiembrie va prilejui o dezbatere interactivă pe marginea ofertei de soluţii şi servicii de automatizare şi de facilitare a unor procese din transporturi, cu participarea mai multor specialişti din logistică şi software.

Vă puteţi înscrie la acest workshop, care începe joi, 7 noiembrie, la 12:00, pe adresa de e-mail a redacţiei Tranzit: andreea.matei@traficmedia.ro