Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În industria de logistică au existat în noiembrie 2024 numeroase fuziuni și achiziții la nivel global, iar Transport Intelligence (Ti) le analizează pentru a pune în evidență concentrările regionale și prioritățile strategice ce arată direcția în care se mișcă acest sector de activitate.

Cele mai multe astfel de tranzacții au avut loc în America de Nord, 52% din toate achizițiile la nivel global, din care 45%, adică 13 tranzacții, au fost în SUA, ceea ce arată tendința continuă a companiilor din regiune de a-și uni forțele, de a crește și de a-și consolida poziția.

În Europa au fost 10 tranzacții, adică 34% din numărul din întreaga lume, ceea ce arată că și aici companiile își unesc forțele și se poziționează strategic pe piața logistică, mai ales pe măsură ce se adaptează la modelele comerciale în schimbare și la interesul tot mai mare de a menține operațiunile mai aproape de casă.

Din punct de vedere al tipului de servicii achiziționate, tranzacțiile legate de transport conduc, cu 55% din totalul achizițiilor, fiind urmate de serviciile logistice, cu 21%, expedițiile, cu 14%, și soluțiile software, cu 10%, cifre care arată că firmele încă se concentrează asupra construirii operațiunilor de transport și logistică de bază, dar că investesc și în noi tehnologii și că vor să își extindă activele și capacitățile operaționale.

O tranzacție importantă, în transportul aerian de marfă, a fost achiziția de către Stonepeak a Air Transport Services Group (ATSG), pentru 3,1 miliarde de dolari, ceea ce evidențiază valoarea strategică a capacităților de transport aerian de marfă în rețelele logistice moderne și subliniază încrederea în creșterea cererii pentru acest serviciu, datorită creșterii comerțului electronic.

Achiziția Silk Logistics de către DP World, pentru aproximativ 114 milioane de dolari, arată interesul continuu al jucătorilor globali pentru extinderea prezenței geografice, în special în regiunea Asia-Pacific, consolidează capacitățile logistice integrate ale DP World în Oceania și îi îmbunătățește capacitatea de a oferi soluții complete end-to-end. Importanța capacităților logistice transfrontaliere a fost subliniată și de achiziția Ekol Logistics de către DFDS, care își propune să consolideze operațiunile de transport de marfă Turcia-Europa și să beneficieze de creșterea producției din Turcia.

O tendință semnificativă în noiembrie a fost accentul pe îmbunătățirea capacităților de comerț electronic. Achiziția ViaEurope de către Swissport, de exemplu, a avut ca scop consolidarea capacităților logistice de e-commerce pe marile aeroporturi europene, și la fel și fuziunea dintre Zenfulfillment și Alaiko, care combină expertiza logistică tradițională cu un soft de automatizare.

Integrarea tehnologiei și transformarea digitală au continuat să stimuleze achizițiile din logistică. Aptean a cumpărat un furnizor britanic de WMS, ceea ce i-a îmbunătățit capacitățile de gestionare a depozitelor, iar Tracx Systems a fost cumpărat de PYXiS Software Group, care și-a extins astfel portofoliul de software pe piața de camioane și logistică, ceea ce arată că industria de logistică recunoaște rolul soluțiilor digitale în operațiunile moderne.

În transport intermodal se remarcă achiziția de către Kuehne + Nagel a unui pachet majoritar de 51% în IMC Logistics, ceea ce îi consolidează prezența în transportul maritim și intermodal din America de Nord, deoarece IMC are o rețea cu 49 de locații în principalele porturi maritime și noduri feroviare din SUA și gestionează două milioane de TEU anual.

Concluzia Ti referitoare la tranzacțiile din noiembrie este că industria continuă să se consolideze în jurul jucătorilor importanți care construiesc oferte complete de servicii și își extind acoperirea, că este recunoscută tot mai mult importanța tehnologiei și a capacităților digitale în operațiunile logistice moderne și că accentul pe comerțul electronic rămâne puternic

Aceste achiziții mai sugerează că firmele de logistică se pregătesc pentru evoluția modelelor comerciale și reconfigurarea lanțului de aprovizionare. Accentul pe care ele îl pun pe expansiunea regională și capacitățile transfrontaliere indică așteptările pe care le au să crească în continuare comerțul internațional, în ciuda tensiunilor geopolitice și a întreruperilor lanțului de aprovizionare. Iar investiția în capabilități specializate, cum ar fi lanțul frigorific și transportul greu, reflectă sofisticarea și specializarea crescândă a serviciilor logistice.

Sursă foto: DP WORLD AUSTRALIA ANNOUNCES ACQUISITION OF SILK LOGISTICS

Sarmis Capital, fond privat de investiții înființat în România, a achiziționat pachetul majoritar al Smart ID Dynamics, companie independente pe piața locală a automatizărilor industriale din zona producției, comerțului și logisticii.

Sarmis Capital vizează consolidarea poziției Smart ID în România și țările învecinate prin creștere organică și achiziții.

„Credem în impactul fundamental pe care tehnologia, automatizarea și digitalizarea îl vor avea în dezvoltarea economică și în viitorul regiunii. Împreună, ne dorim să contribuim la transformarea Smart ID în liderul regional pe segmentul său și anticipăm multiple direcții în care putem participa în mod tangibil la expansiunea companiei pe noi piețe. Prin acest parteneriat, Smart ID va beneficia din plin de puterea financiară și expertiza strategică a Sarmis Capital, compania având deja la dispoziție un buget de creștere organică și achiziții între 20-30 milioane de EUR.” – Cezar Scarlat, Managing Partner şi cofondator Sarmis Capital.

În cei 11 ani de activitate, Smart ID a oferit servicii complexe către 3000 de clienți, cu peste 250 de proiecte finalizate, compania deținând în prezent un portofoliu reprezentativ de clienți ce include companii multinaționale de top (precum Carrefour, Selgros, REWE, Leroy Merlin, British American Tobacco, JTI, Philip Morris, TNT, DHL, KLG, XPO, IDL, Dacia), companii mari locale (precum eMAG, Sameday, Cargus, Macromex), precum și companii reputate mici și mijlocii. „Suntem recunoscători și încântați că am reușit să câștigăm încrederea Sarmis Capital. Avem încrederea că acest parteneriat ne va transforma într-un jucător formidabil atât la nivel local, cât și regional.” – Daniel Boangiu, CEO și cofondator Smart ID.

În urma acestei tranzacții, Daniel Boangiu va continua să acționeze în calitate de acționar semnificativ si de CEO al Smart ID, cu responsabilități depline în ceea ce privește strategia companiei.