Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

AROBS Transilvania Software (BVB: AROBS), cea mai mare companie de tehnologie listată la Bursa de Valori București, a anunțat rezultatele pentru primele trei luni din 2024, evidențiind o cifră de afaceri consolidată de 105 milioane de lei, în scădere ușoară cu 5%, comparativ cu aceeași perioadă din 2023. Compania a generat o EBITDA normalizată de 20,6 milioane de lei și un profit net normalizat de 11,7 milioane de lei.

În primul trimestru din 2024, AROBS Transilvania Software și-a menținut veniturile din serviciile software aproape la același nivel ca în aceeași perioadă din 2023, acestea contribuind cu 82% la cifra de afaceri, adică 86,4 milioane de lei. Segmentul de produse software a crescut cu 14%, datorită atragerii de noi clienți, reprezentând 17% din cifra de afaceri, adică 16 milioane de lei. Segmentul de sisteme integrate, axat pe implementarea de servicii hardware și software pentru sectorul public, a contribuit cu 1%, generând 0,7 milioane de lei.

Companiile achiziționate de AROBS începând cu 2023 au contribuit semnificativ la cifra de afaceri a segmentului de servicii software, aducând 7,2 milioane de lei în T1 din acest an, față de 1,4 milioane de lei în aceeași perioadă din 2023. În divizia de produse software, companiile care s-au alăturat grupului din 2023, au contribuit cu 1,5 milioane de lei la cifra de afaceri a segmentului.

Strategia AROBS se axează pe extinderea organică în piețele din Uniunea Europeană și SUA, apropiindu-se de clienți și de centrele tehnologice globale. Compania vizează noi oportunități în tehnologiile embedded non-automotive și securitatea cibernetică. AROBS dorește să se consolideze ca partener de selecție în R&D pentru proiecte complexe în domenii, precum Embedded (Automotive, Aerospațial, Maritim, Medical Devices), Clinical Trials, IoT, Travel, Enterprise Solutions, Fintech și Intelligent Automation. De asemenea, compania continuă integrarea entităților din grup, inclusiv absorbția entităților achiziționate, pentru a simplifica structura, reduce costurile și maximiza sinergiile.

În ceea ce privește activitatea de M&A, AROBS va continua procesul de achiziții, evaluând cu atenție oportunitățile pentru a obține sinergii, complementaritate și rezultate solide. De asemenea, compania intenționează să utilizeze rezervele proprii și să obțină finanțări din surse specifice pieței de capital pe termen mediu și lung pentru aceste achiziții.

În conformitate cu această strategie, conducerea AROBS își menține un buget prudent de venituri și cheltuieli, aprobat de acționari în cadrul AGA anuale din aprilie 2024. Obiectivele bugetului includ o cifră de afaceri consolidată de 494,9 milioane de lei, EBITDA normalizată de 92,9 milioane de lei și un profit net normalizat de 48,8 milioane de lei.

Începând cu 25 septembrie 2023, AROBS Transilvania Software este listată pe Piața Principală a Bursei de Valori București la categoria Premium.

„Primul trimestru al anului a continuat să fie dificil pentru industria globală de IT, reflectând tendința companiilor de a se axa pe optimizări operaționale și limitări de bugete pentru proiectele de dezvoltare software și amânarea lansărilor de noi proiecte. Totuși, într-un context volatil, incert, complex și ambiguu al vremurilor – VUCA, suntem motivați să rămânem perseverenți și să ne concentrăm pe oportunități de creștere și de dezvoltare a liniilor noastre de business. În ciuda provocărilor, am menținut un nivel constant al veniturilor din segmentul de servicii software, iar veniturile din produsele software au fost în creștere. Zona de scădere a venit din întârzierea lansării unor proiecte din zona de sisteme integrate. Suntem încrezători ca putem atinge obiectivele pe care ni le dorim și pe care ni le-am asumat prin bugetul de venituri și cheltuieli, precum și cele pe termen mediu și lung. Credem în continuare că strategia noastră de creștere va da rezultate, fiind bazată pe apropiere și mai mare de clienți din USA și Europa și de centrele tehnologice globale, pe concentrarea de tehnologii embedded, cybersecurity și R&D, dar și pe intensificarea integrării companiilor care ni s-au alăturat în ultimii doi ani și jumătate.”,

a declarat Voicu Oprean, fondator și CEO al AROBS.

„Primul trimestru din 2024 a continuat să fie marcat de provocări. Cifra de afaceri aferentă segmentelor de servicii software și produse software a înregistrat, cumulat, o creștere de 1% față de aceeași perioadă a anului precedent. Cu toate acestea, la nivelul diviziei de sisteme integrate a fost înregistrată o scădere semnificativă comparativ cu primul trimestru din 2023, determinată de sezonalitatea și tipul de contracte câștigate în urma ofertelor publice la care participăm prin intermediul acestei divizii. Prin urmare, acest lucru a condus la diminuarea cu 5% a cifrei de afaceri la nivel de grup în primele trei luni ale anului, comparativ cu primul trimestru din 2023.”,

a declarat Bogdan Ciungradi, CFO al AROBS.

PEUGEOT a fost pionier în utilizarea realității virtuale, timp de 20 de ani, pentru a răspunde nevoilor clienților în domeniul mobilității durabile. La salonul VivaTech din Paris, PEUGEOT va prezenta cele mai recente proiecte, precum conceptul PEUGEOT Inception și sistemul de control al direcției Hypersquare, care demonstrează impactul pozitiv al realității virtuale în inovație și dezvoltare.

Începând din 2004, PEUGEOT a integrat instrumente de realitate virtuală în procesul său de dezvoltare a noilor modele. Prin inaugurarea instalațiilor de ultimă generație într-un spațiu de 500 mp în centrul de proiectare STELLANTIS din Vélizy, aproape de Paris, marca și-a consolidat utilizarea tehnologiei în procesul său de design și dezvoltare.

„Schimbările în meseria de design au fost transformate în ultimele decenii și în ultimii 20 de ani, realitatea virtuală devenind un instrument esențial în viața de zi cu zi. Acest instrument ne permite să explorăm mult mai multe căi de creație într-un timp mult mai scurt, este un mare partener în creație.”,

a declarat Matthias HOSSANN, director al PEUGEOT Design.

Odată cu deschiderea centrului de design, PEUGEOT a introdus CAVE 1, un instrument principal de realitate virtuală, care a constat din cinci proiectoare cu o rezoluție de 1280 x 1024 pixeli și cinci ecrane fixe de 2,90 x 2,32 m fiecare, dispuse pentru a forma un mediu cubic cu imagini proiectate pe fiecare perete. Acest setup a fost dezvoltat pe un mediu 3D imersiv în care vehiculele sau componentele puteau fi vizualizate în mărime naturală, oferind o perspectivă realistă. CAVE 1 a servit drept instrument de proiectare complementar, facilitând înțelegerea și partajarea proiectelor între echipe, ceea ce a dus la implementări mai rapide și posibilități extinse de ajustare.

Alături de CAVE 1, Holobench, o masă de realitate virtuală compusă din două ecrane, a adus un alt element real în realitatea virtuală, beneficiind de feedback. Aceasta a oferit o altă dimensiune utilizatorului, pe baza feedback-ului, s-a putut vizualiza piesele extrase din modelul digital și simularea de ansambluri sau dezasamblări.

În 2015, compania a trecut la nivelul următor, accesând o nouă dezvoltare în domeniul realității virtuale: CAVE 2. Această nouă etapă de realitate virtuală imersivă este instalată și astăzi în mai multe mărci STELLANTIS beneficiind de această facilitate. Șase proiectoare 4K (4096 x 2160 pixeli) proiectează imagini pe 5 ecrane de perete de 4,50 m lățime, 2,37 m înălțime și 3,50 m adâncime.

CAVE 2 oferă o putere de calcul fără precedent datorită celor 30 de calculatoare care încorporează 70 de plăci grafice. Această putere de procesare permite, pentru prima dată, să se lucreze la detalii mai specifice de design exterior și interior, cum ar fi ornamentele și combinațiile de culori.

Aceasta permite evaluarea, modificarea și validarea rapidă a diferitelor elemente ale fiecărui proiect înainte de a trece la prototipuri fizice, care sunt, prin urmare, produse în cantități mai mici. La începutul utilizării realității virtuale, mărcile STELLANTIS au economisit peste 3 milioane de euro la momentul evaluării. Totuși, nu doar vehiculele sunt testate în CAVE 2, ci și standurile de la saloanele auto sau chiar și sculptura Leul care reprezintă PEUGEOT.

În CAVE 2 au fost examinate peste 3.000 de proiecte, inclusiv cel mai recent proiect al PEUGEOT, precum controlul direcției Hypersquare. Acesta a fost prezentat și revizuit în diferite iterații de la dezvoltarea sa, contribuind echipe de proiectare, marketing și produs.

Conceptul Inception întruchipează viziunea optimistă a PEUGEOT pentru viitoarele sale vehicule electrice, cu un design felin și un habitaclu revoluționar care încorporează o nouă generație de i-Cockpit. Această cabină integrează cea mai recentă comandă de direcție Hypersquare, o tehnologie care transformă experiența și plăcerea de a conduce prin înlocuirea volanului tradițional cu comenzi electrice digitale.

PEUGEOT va prezenta pentru prima dată publicului francez Conceptul Inception și controlul său de direcție Hypersquare în cadrul salonului VivaTech, care va avea loc în perioada 22-25 mai 2024, la Paris.

PEUGEOT intenționează să rămână un lider în domeniul realității virtuale și să profite de toate oportunitățile oferite de această tehnologie, să inoveze și să depășească limitele posibilului.

„XR Lab este laboratorul nostru de cercetare unde dezvoltăm tehnologii de ultimă oră în realitate virtuală și augmentată, evaluând atât soluții hardware, cât și software. Acest lucru va îmbunătăți eficiența noastră de inginerie și ne va da posibilitatea de a crea modalități inovatoare de prezentare a noilor produse.”,

a precizat Stephane MASFRAND, șeful departamentului Inovații în domeniul realității virtuale (Divizia Tehnică).