Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Solaris Bus & Coach a obținut un contract pentru furnizarea a 105 autobuze electrice Urbino 18 către ATM Milano. Odată cu această nouă comandă, operatorul de transport public din Milano a devenit unul dintre cei mai mari utilizatori de vehicule cu emisii zero cu marca Solaris.

Livrarea celor 105 autobuze Solaris articulate va începe în prima jumătate a lui 2025.

Parteneriatul dintre Solaris și ATM Milano a început în 2014. De atunci, compania de transpoet a comandat aproape 500 de vehicule de la producătorul polonez. Interesant este că din 2018 Solaris a furnizat la Milano doar vehicule cu emisii zero.

„Autobuzele electrice Solaris au devenit o prezență permanentă în peisajul orașelor europene, urmărindu-și misiunea de a stimula mobilitatea cu emisii zero. Milano oferă un exemplu în acest sens, prin investiții masive într-un transport durabil. Suntem încântați să fim parteneri în această tranziție”, a declarat Javier Iriarte, CEO Solaris Bus & Coach sp. z o.o.

Cele 105 Solaris Urbino 18 vor fi echipate cu baterii Solaris High Energy, având capacitate totală de 700 kWh. Similar cu autobuzele anterior livrate la Milano, noile vehicule vor fi încărcate atât prin pantograf, cât și prin tehnologie plug-in. Infrastructura urbană a fost optimizată pentru a permite reîncărcarea regulată cu ajutorul încărcătoarelor amplasate de-a lungul traseului, asigurând o autonomie practic nelimitată pe toată durata zilei.

Brandul Solaris continuă să-și consolideze poziția pe piața italiană. Numai în acest an, constructorul polonez a semnat contracte pentru furnizarea a 98 de autobuze electrice Urbino către Cagliari și 90 de autobuze pe hidrogen către Veneția. În plus, Solaris a primit cea mai mare comandă de autobuze pe hidrogen din Europa, pentru 130 de autobuze alimentate cu hidrogen pentru Bologna.

Piața europeană a autobuzelor electrice cu baterii a crescut cu 45% în prima jumătate a acestui an comparativ cu perioada similară din 2022, ajungând la 2.567 de unități. Peste o treime din piața autobuzelor urbane la nivel european, respectiv 37,5%, este reprezentată de autobuze cu emisii zero (electrice cu baterii ori cu pilă de combustie pe hidrogen).

Cea mai spectaculoasă creștere a avut-o MAN, care, cu 260 de vehicule înmatriculate în intervalul ianuarie-iunie 2023, s-a clasat pentru prima dată în top 3 producători la nivel european. Grupul german este al doilea cel mai vândut în spatele Solaris, care conduce piața de autobuze electrice cu 421 de unități înmatriculate și o cotă de piață de 16%. Constructorul polonez a încheiat anul trecut pe poziția a șasea, cu 342 de autobuze electrice, în timp ce MAN s-a clasat pe poziția a noua, în 2022, cu 230 de unități livrate.

Creșterea ponderii autobuzelor urbane cu propulsie alternativă – electrice cu baterii/pilă de combustie, CNG ori hibride – în totalul livrărilor pare de neoprit: 73,5% din înmatriculările realizate în prima jumătate a 2023 au fost vehicule ecologice, față de 64,5% anul trecut.

După Solaris și MAN în topul producătorilor cu cele mai multe livrări se situează alianța BYD-ADL, urmat de BYD (vehicule integrale), Yutong (liderul din 2022) și Volvo. Cu 131 și respectiv 105 autobuze electrice, Iveco Bus și Mercedes-Benz au încheiat prima jumătate a anului cu cote de piață de doar 5 și respectiv 4%.

În mod surprinzător, CaetanoBus a ocupat primul loc pe piața autobuzelor electrice cu pilă de combustie pe hidrogen, cu 28 de unități livrate, urmat de Van Hool, cu 26. Acest segment de piață este încă redus la nivel european, fiind înmatriculate în total doar 96 de vehicule. Germania este în acest moment țara cu cele mai multe autobuze cu pilă de combustie pe hidrogen în operare, respectiv 167 de unități.

Într-un top al țărilor în funcție de numărul de autobuze electrice înmatriculate în intervalul ianuarie-iunie 2023, primul loc este ocupat de Marea Britanie, cu 524 de unități. Urmează Norvegia, cu 346, și Germania, cu 297 de autobuze electrice. Analiza se bazează pe datele colectate și analizate de Chatrou CME Solutions, având în vedere EU27 + Marea Britanie, Islanda, Norvegia și Elveția (cu excepția piețelor din Slovacia, Croația, Bulgaria, Cipru și Malta). Diferența de volume și procente în comparație cu datele publicate de ACEA la sfârșitul lunii iulie este atribuită diferitelor regiuni luate în considerare (cifrele Chatrou CME Solutions includ Marea Britanie, ACEA nu).