Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un consorțiu european format din 25 de organizații din sectorul hidrogenului s-a format pentru a defini, dezvolta și testa primul standard european pentru module cu pile de combustie pe bază de hidrogen pentru aplicații grele.

Consorțiul StaSHH (Standard-Sized Heavy-Duty Hydrogen) cuprinde 11 furnizori de pile de combustibil, 9 producători de echipamente originale și 5 institute de cercetare, testare, inginerie și / sau cunoaștere. StaSHH va standardiza dimensiunile fizice, fluxul și interfețele digitale, protocoalele de testare și cerințele de siguranță ale modulelor de celule cu hidrogen care pot fi stivuite și integrate în aplicații grele precum stivuitoare, autobuze, camioane, trenuri, nave și echipamente de construcții.

Consorțiul primește finanțare de 7,5 milioane de euro de la UE, pentru a începe adoptarea pilelor de combustibil în sectorul greu. Bugetul total este de 15,2 milioane de euro.

Modulele vor fi testate de centrele din consorțiu pe baza indicatorilor cheie pentru a evalua performanța și siguranța. Între timp, consorțiul va depune un efort dedicat și devotat pentru a promova standardul în cadrul reglementărilor europene și internaționale corespunzătoare.

Între cele 25 de organizații care fac parte din consorțiul StaSHH menționăm Alstom Transport, Ballard Power Systems Europe, Damen, FCP Fuel Cell Powertrain, Organizația Olandeză pentru Cercetare Științifică Aplicată (TNO), Proton Motor Fuel Cell, Solaris Bus & Coach, Symbio, Toyota Motor Europe, VDL Enabled Transport Solutions BV, Sisteme energetice VDL, Volvo Echipamente de construcții.

Solaris Bus & Coach a anunțat câștigarea licitației și semnarea contractului cu municipiul Brașov pentru livrarea a 25 de troleibuze Solaris Trollino 18 articulate, pe parcursul următoarelor 12 luni. Valoarea totală a contractului se ridică la peste 63 milioane lei (aproximativ 13 milioane de euro). Aceasta este a doua livrare de troleibuze Solaris către municipiul Brașov, după cele 26 de unităţi incluse în 2020 în parcul auto al operatorului urban RATBV.

Troleibuzele Solaris Trollino 18 sunt dotate cu un motor electric cu tracțiune de 240 kW, propulsie Medcom și captatori de curent cu retragere automată în cazul desprinderii de la rețea. Totodată, acestea sunt echipate cu baterii de tracțiune pentru situații de urgență, ce oferă o autonomie de aproximativ 5 km în lipsa contactului cu linia de electricitate.

Troleibuzele au o capacitate de 133 de pasageri, dintre care 41 pe scaune, şi sunt dotate cu sistem de aer condiţionat, porturi USB, Wi-Fi şi sistemul audio-video de informare a călătorilor. Fiecare vehicul este echipat cu un sistem de taxare cu patru validatoare. În plus, pentru a crește gradul de siguranță a pasagerilor și a șoferilor, troleibuzele Solaris sunt echipate cu un sistem de supraveghere video. Mijloacele de transport vor fi dotate și cu un sistem de numărare a pasagerilor cu senzori amplasați la fiecare ușă ce va permite operatorului de transport public să adune date despre numărul de persoane care utilizează anumite rute, cu ajutorul cărora se pot face optimizări ale transportului pe liniile respective.

Solaris Trollino 18 care vor fi livrate municipiului Brașov vor avea o garanție de 5 ani (sau 350.000 km), timp în care Solaris va furniza consumabilele necesare pentru mentenanța planificată pentru toată această perioadă. Manopera lucrărilor de întreținere va fi realizată de personalul RATBV sub supravegherea reprezentantului Solaris.

În prezent, peste 300 de vehicule Solaris sunt folosite în transportul public din opt orașe din România: Craiova, Cluj-Napoca, Pitești, Brașov, Satu Mare, Galați, Baia Mare și Oradea, ponderea vehiculelor electrice fiind de circa 50% din total.