Solaris Bus & Coach a anunțat semnarea contractelor cu municipiile Iași şi Suceava, pentru livrarea a două flote de autobuze electrice Solaris Urbino 12, de 20 şi respectiv de 15 unităţi.
Procedurile de achiziție au fost organizată de Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației. Valoarea contractului încheiat cu Primăria Iaşi se ridică la 51,62 milioane de lei + TVA şi include – pe lângă cele 20 de autobuze – achiziția a 6 stații de încărcare rapidă și alte 20 stații de încărcare lentă. În cazul contractului cu municipiul Suceava, valoarea acestuia se ridică la 37,5 milioane de lei + TVA şi mai include 4 staţii de încărcare rapidă plus 15 staţii de încărcare lentă. Termenul de livrare a vehiculelor, atât la Iaşi, cât şi la Suceava, este de maximum 22 de luni.
Cele 35 de autobuze electrice sunt propulsate cu motoare de 160 kW şi au o capacitate totală de 82 de pasageri. Vehiculele sunt dotate cu sistemul de aer condiționat și încălzire, sistem audio-video de informare a călătorilor, Wi-Fi și prize USB pentru încărcarea dispozitivelor mobile. Nu lipsesc sistemul de supraveghere video, cel de numărare a călătorilor, cu senzori amplasați la fiecare ușă, și sistemul de management al traficului.
În prezent, peste 300 de vehicule Solaris sunt folosite în transportul în comun din orașele: Craiova, Cluj-Napoca, Pitești, Brașov, Satu Mare, Galați, Baia Mare și Oradea, vehiculele electrice și hibrid fiind preponderente. De asemenea, peste 200 vehicule ecologice urmează să fie livrate în următoarele 12 luni către diferite municipalități din România.
Un consorțiu european format din 25 de organizații din sectorul hidrogenului s-a format pentru a defini, dezvolta și testa primul standard european pentru module cu pile de combustie pe bază de hidrogen pentru aplicații grele.
Consorțiul StaSHH (Standard-Sized Heavy-Duty Hydrogen) cuprinde 11 furnizori de pile de combustibil, 9 producători de echipamente originale și 5 institute de cercetare, testare, inginerie și / sau cunoaștere. StaSHH va standardiza dimensiunile fizice, fluxul și interfețele digitale, protocoalele de testare și cerințele de siguranță ale modulelor de celule cu hidrogen care pot fi stivuite și integrate în aplicații grele precum stivuitoare, autobuze, camioane, trenuri, nave și echipamente de construcții.
Consorțiul primește finanțare de 7,5 milioane de euro de la UE, pentru a începe adoptarea pilelor de combustibil în sectorul greu. Bugetul total este de 15,2 milioane de euro.
Modulele vor fi testate de centrele din consorțiu pe baza indicatorilor cheie pentru a evalua performanța și siguranța. Între timp, consorțiul va depune un efort dedicat și devotat pentru a promova standardul în cadrul reglementărilor europene și internaționale corespunzătoare.
Între cele 25 de organizații care fac parte din consorțiul StaSHH menționăm Alstom Transport, Ballard Power Systems Europe, Damen, FCP Fuel Cell Powertrain, Organizația Olandeză pentru Cercetare Științifică Aplicată (TNO), Proton Motor Fuel Cell, Solaris Bus & Coach, Symbio, Toyota Motor Europe, VDL Enabled Transport Solutions BV, Sisteme energetice VDL, Volvo Echipamente de construcții.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit