Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Uniunea Transporturilor Rutiere Internaționale (IRU) face apel la factorii de decizie din UE să recunoască distincția importantă dintre șoferii tineri și șoferii tineri profesioniști atunci când decid asupra vârstei minime de la care poate fi obținut permisul de conducere pentru categoriile C și D. „Spre deosebire de șoferii de autoturisme, tinerii șoferi profesioniști urmează până la 280 de ore de pregătire riguroasă, completate de cursuri anuale obligatorii de perfecționare. Sunt profesioniști cu nivel înalt de calificare, atestat de Certificatul de competență profesională, și sunt angajați să respecte cele mai înalte standarde de siguranță“, se arată într-un comunicat de presă IRU.

Propunerea Comisiei Europene de a permite conducerea cu însoțitor pentru șoferii de camioane care și-ar lua permisul de conducere la 17 ani este salutată de către IRU, acest lucru oferind proaspăților absolvenți ai școlilor profesionale oportunitatea de a începe să conducă profesional alături de un șofer experimentat. „Avem oportunitatea să le oferim absolvenților de școli profesionale o ucenicie remunerată cât și un loc de muncă”, a spus Raluca Marian, Directorul IRU EU Advocacy. „Revizuirea Directivei privind permisul de conducere oferă o oportunitate fără precedent de a reduce decalajul dintre sfârșitul școlii și începerea carierei profesionale. Avem șansa de a reduce șomajul în rândul tinerilor, dar și criza de șoferi.“

Sectorul transportului rutier al UE se află într-un punct critic, cu peste 500.000 de posturi de șoferi vacante, care amenință mobilitatea persoanelor și a mărfurilor. În același timp, rata șomajului în rândul tinerilor la nivelul UE este de 14,7%.