Directorul Quehenberger Logistics, Alexandru Catana, estimeaza ca situatia actuala va duce la o criza economica puternica din care tara noastra isi va reveni abia dupa cativa ani.
Compania opereaza in circa 200.000 m2 de depozit pentru clienti din diferite domenii de activitate. In prezent, cele mai afectate au fost industriile automotive, odata cu inchiderea fabricilor de la noi, dar si de fashion traditional dupa inchiderea mall-urilor. Astfel ca in cazul unor clienti activitatea s-a redus si cu 90%. In acest context, compania a fost nevoita sa trimita in somaj cateva zeci de persoane, numar care in curand se va ridica la peste 100. „Nu am apelat la somajul tehnic deoarece acolo exista multa birocratie si, in plus, companiile trebuie sa isi ia unele angajamente pe care in situatia actuala nu stiu daca ni le putem asuma.? Criteriile de pastrare a oamenilor au fost cele de vechime in cadrul companiei.
Restul de personal a fost redistribuit in celelalte depozite. Astfel, circa 33% a fost repartizat in alte operatiuni.
Pentru respectarea normelor impotriva raspandirii virusului, costurile companiei au crescut cu peste 20%, respectiv in masti de protectie, manusi si dezinfectanti. Alte masuri vizeaza soferii care vin la incarcare sau descarcare, si care nu au acces in depozit si nici in alte locuri unde ar putea intra in contact cu angajatii firmei.
Sectoarele care au inregistrat cresteri usoare in aceasta perioada au fost cele alimentare si de „Do it yourself?, cu care Quehenberger Logistics a reusit sa mai compenseze din pierderile din celelalte domenii.
Compania a renuntat complet la flota proprie din decembrie anul trecut, iar transporturile le efectueaza acum exclusiv cu transportatorii subcontractati. Daca cei cu care are contracte in derulare au pastrat preturile sau au venit cu usoare scaderi influentate de pretul combustibilului, la cursele „spot? tarifele au crescut chiar si cu 40%.
Desi unii clienti au cerut amanarea termenelor de plata, directorul companiei nu a fost de acord, justificand ca in acest mod va fi nevoit sa amane mai departe plata la furnizori.
Cu toate ca se asteata la o scadere a cifrei de afaceri de anul acesta, planurile de extindere ale Quehenberger continua. Alexandru Catana estimeaza ca in iulie-august va reusi sa depaseasca 200.000 m
2 de depozit cu clienti din domeniile care in prezent au cunoscut o crestere.
Profi le intinde o mana de ajutor celor care, fortati de imprejurarile actuale, intra in somaj tehnic. Discutii cu mai multi retaileri nealimentari in vederea preluarii unei parti din salariatii pe care acestia ii disponibilizeaza se poarta deja, iar reteaua este gata sa extinda lista firmelor eligibile. “Facem pregatiri pentru perioada urmatoare, cand ne asteptam sa sporim considerabil efectivele, deoarece acum misiunea noastra principala nu mai sunt afacerile, ci sa actionam ca o organizatie privata care hraneste populatia”, a declarat Pawel Musial, directorul general in exercitiu al magazinelor Profi. “Cu aceasta ocazie, le multumim angajatilor nostri din magazine si depozite pentru prezenta profesionista si curajoasa in prima linie a confruntarii cu noul virus, caci munca lor nu se poate face de acasa.”
Cu peste 1.200 de magazine si 18.000 de angajati in mai bine de 500 de localitati, Profi se afla in situatia de a fi reteaua care sa isi poata asuma o astfel de misiune la nivel national. De aceea, Profi se pregateste din toate punctele de vedere. Mai mult, apeleaza la sprijinul autoritatilor ca, prin coordonarea cerintelor si mesajelor, sa faciliteze indeplinirea acestei misiuni din perspectiva aprovizionarii, transportului marfurilor si al angajatilor, ca si din cea a firmelor care, prin produsele si serviciile lor, fac posibila functionarea in conditii bune a retelei, a retailului alimentar in general.