Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

DKV Mobility, unul dintre principalii furnizori internaționali de servicii de mobilitate, a încheiat un parteneriat cu compania Iberdrola | bp pulse pentru a extinde rețeaua de încărcare rapidă și ultrarapidă a vehiculelor electrice din Spania și Portugalia. DKV Mobility și subsidiara sa GreenFlux, vor adăuga peste 550 de puncte de încărcare suplimentare pentru clienții din Spania. Până în 2030, Iberdrola | bp pulse intenționează să dezvolte o rețea de 11.700 de puncte de încărcare în regiunea iberică. Punctele de încărcare pot fi accesate prin DKV Card +Charge sau aplicația DKV Mobility.

„Suntem încântați să includem punctele de încărcare Iberdrola | bp pulse din Spania în rețeaua noastră. Oferind servicii de încărcare publice de înaltă calitate șoferilor de vehicule electrice din Spania, Iberdrola | bp pulse accelerează tranziția către decarbonizarea transportului rutier. Acest lucru se aliniază perfect cu angajamentul nostru de a cultiva un viitor al mobilității mai eficient și sustenabil.”,

a declarat Sven Mehringer, Managing Director Energy & Vehicle Services la DKV Mobility.

„Ne concentrăm pe promovarea accesului la o infrastructură de încărcare rapidă și fiabilă, contribuind astfel la eliminarea uneia dintre principalele bariere în adoptarea vehiculelor electrice. Vrem să decarbonizăm transportul în întregime, atât cel ușor, cât și cel greu, iar pentru a face față unei provocări de o asemenea magnitudine, parteneriatele precum cel pe care l-am încheiat cu DKV Mobility sunt esențiale. Suntem încântați să le oferim clienților acces la rețeaua noastră de încărcare pentru vehicule electrice, care se extinde rapid.”,

a precizat Julio Martin, director comercial la Iberdrola | bp pulse.

Iberdrola | bp pulse a rezultat dintr-o alianță strategică între cele două companii, ambele fiind lideri în furnizarea de energie în Peninsula Iberică. Parteneriatul vizează dezvoltarea unei infrastructuri publice moderne de încărcare ultrarapidă pentru vehiculele electrice în Spania și Portugalia. Recent, au inaugurat primul sistem MCS (Megawatt Charging System) pentru camioane electrice din Europa de Sud, la Murcia, în sediul Grupo Disfrimur. Având o putere maximă de 1.440 kW, acest sistem poate încărca o baterie de camion în 30 de minute, ceea ce reduce timpul de încărcare cu până la 90%. Vor urma mai multe stații similare. DKV Mobility, cu 823.000 de puncte de încărcare disponibile în Europa, oferă și soluții de încărcare pentru vehicule electrice la locul de muncă și la domiciliu.

Miercuri, 18 septembrie, Ministerul Transporturilor spaniol a publicat rezultatele Observatoarelor costurilor, prețurilor și activității de transport rutier de marfă pentru trimestrul II 2024, cu ocazia ședinței Grupului de lucru format din reprezentanți ai Administrației, ai asociațiilor transportatorilor și ai societăților de încărcare, care se reunește trimestrial pentru analiza și ulterior aprobarea rezultatelor.

În ceea ce privește costurile de exploatare ale activității de transport rutier de marfă, până în luna iulie 2024 s-a înregistrat o variație a costului motorinei, care a scăzut cu -3,8% în ultimul trimestru, și a costurilor financiare cu -4%. Astfel, costul unitar pe kilometru parcurs pentru un vehicul articulat de mărfuri generale se stabilește la 1,30 euro/km și 1,53 euro/km încărcat, cu o scădere medie de -1% a costurilor în acest trimestru față de același trimestru al anului precedent. În acest trimestru, elementul combustibil a câștigat mai multă greutate în structura costurilor, reprezentând 32,1% din costurile totale de exploatare pentru un vehicul articulat de transport marfă generală, practic egal în acest trimestru cu elementul personal și indemnizații, care reprezintă 30,7% din costurile totale. Astfel, costul anual de exploatare al unui vehicul articulat de transport marfă generală este în prezent de 156.566 euro.

În ceea ce privește prețurile practicate de companiile de transport, în al doilea trimestru al anului 2024 s-a înregistrat o ușoară creștere anuală în transportul pe distanțe lungi, dar o scădere în transportul pe distanțe scurte. Astfel, la transportul de până la 50 km variația este de -5,6%, de la 50 la 100 km -1,7%, la cursele între 100 și 200 km +1,6%, de la 200 la 300 km 1,1% și la cursele de peste 300 km + 0,4%.

În ceea ce privește activitatea, pe baza sondajului săptămânal permanent realizat de Ministerul Transporturilor în rândul a 1.000 de transportatori din toate sectoarele și specialitățile, se constată o tendință de creștere a activității transportatorilor după mai multe trimestre consecutive de scădere, Astfel, în tone-kilometru produse în al doilea trimestru din 2024 față de aceeași perioadă din 2023, s-a înregistrat o creștere medie de +5,9%, cu date pozitive în transportul pe distanțe scurte (+2,3%), transportul național (+7,1%) și transportul internațional (+5,5%). În ceea ce privește tonele transportate, s-a înregistrat, de asemenea, o creștere de +4,1%, cu creșteri de +5,5% în transportul pe distanțe scurte, 2,5% în transportul național și +7,4% în transportul internațional. Datele complete ale celor trei Observatoare ale costurilor, prețurilor și activității pentru al doilea trimestru al anului 2024 vor fi disponibile pe site-ul web al Ministerului Transporturilor la https://www.mitma.gob.es/.