Cele 7 mari puteri economice democratice se opun președintelui rus Vladimir Putin ca o comunitate unită. „Suntem uniți de viziunea noastră asupra lumii și suntem uniți și de credința noastră în democrație și în statul de drept”, a subliniat duminică cancelarul Olaf Scholz (SPD) la summitul G7 de la Elmau, în Bavaria. Toate țările G7 au fost îngrijorate de crizele actuale. Cu toate acestea, cancelarul a fost optimist: „G7 este o comunitate bună pentru a dezvolta răspunsuri comune la provocările timpului nostru. Este important să acționăm în mod decisiv și unit.”
Reuniunea la nivel înalt a G7 va dura până marți. Pe lângă Germania și SUA, din grupul de state mai fac parte Canada, Marea Britanie, Franța, Italia și Japonia. Biden se află în Germania pentru prima dată de la preluarea mandatului în ianuarie 2021. Nu cu mult timp în urmă, lucrurile erau foarte diferite în cadrul grupului – când președintele american de atunci, Donald Trump, a amenințat că va zgudui comunitatea. Cu toate acestea, războiul rusesc de agresiune împotriva Ucrainei a sudat G7.
Scholz a subliniat nu doar unitatea G7, ci și a Uniunii Europene și a NATO. Toți 3 au acționat decisiv încă de la început atunci când a fost vorba de sprijinirea Ucrainei. „Se poate spune cu siguranță că Putin nu se aștepta la acest lucru și continuă să îi dea bătăi de cap.”
Concurența cu China: G7 lansează o inițiativă globală de infrastructură
În afară de Ucraina, prima zi a summit-ului a fost dedicată relațiilor viitoare cu China. Runda G7 vrea să concureze Beijingul cu o inițiativă globală de infrastructură. Potrivit lui Biden, aceștia au lansat în mod oficial un „Parteneriat pentru infrastructura globală”. Proiectul, anunțat în 2021, se dorește a fi o alternativă la proiectul „Noul Drum al Mătăsii”, lansat de China în 2013, prin care țara condusă autoritar deschide noi rute comerciale către Europa, Africa, America Latină și în Asia. „Împreună, dorim să mobilizăm aproape 600 de miliarde de dolari prin intermediul G7 până în 2027″, a declarat Biden. SUA ar urma să mobilizeze 200 de miliarde de dolari în capital public și privat în următorii 5 ani pentru acest parteneriat. Directorul executiv al Greenpeace Germania, Martin Kaiser, a criticat: „Suma de 600 de miliarde de euro până în 2027 este mult prea mică”. Acesta a declarat că numai în ceea ce privește investițiile în energiile regenerabile, țările G7 ar avea nevoie de peste 1.000 de miliarde de euro pe an.
În viitor, oricine se pregătește să devină șofer de camion ar trebui să poată conduce un camion cu o “escortă” de la vârsta de 17 ani. Aceasta este cererea facțiunilor guvernamentale din Saxonia Inferioară – SPD și CDU – într-o moțiune care va fi votată de parlament joia viitoare.
Conform moțiunii, Saxonia Inferioară va face lobby la nivel federal și european pentru ca limita de vârstă pentru șoferii stagiari să fie redusă de la 18 ani, cât este în prezent, la 17 ani. În plus, viitorii șoferi de vehicule grele de marfă ar trebui să poată obține permisul de conducere C/CE în același timp cu permisul de conducere auto pentru autoturisme (B). SPD și CDU justifică propunerea prin lipsa de șoferi de camion, care va crește în următorii ani din motive de vârstă, în timp ce, în același timp, traficul de camioane este în creștere. Cu toate acestea, cei interesați de această profesie părăsesc de obicei școala la vârsta de 16 ani și apoi trebuie să aștepte 2 ani înainte de a putea lua permisul de șofer de camion și de a intra în această profesie, se arată în moțiune.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit