Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Landul german Saxonia dorește să se concentreze pe producția de semiconductori. Războiul din Ucraina a demonstrat în mod drastic că este nevoie de mai multă suveranitate europeană, a declarat în avans ministrul economiei Martin Dulig (SPD).

„Acest lucru este clar și când vine vorba de microelectronică. Fără semiconductori nu va exista tranziție energetică, nu va exista suveranitate energetică și nu va exista tranziție în materie de mobilitate”. Dacă ne uităm la capacitățile necesare, Europa trebuie să consolideze industria semiconductorilor în noi ordine de mărime, a spus el. „Saxonia dorește să devină cea mai mare locație de microcipuri din Europa – Silicon Saxonia. Acesta este motivul pentru care multe discuții au loc aici, la Bruxelles”, a spus Dulig. Anterior, ministrul-președinte Michael Kretschmer (CDU) solicitase deja o punere în aplicare rapidă a planurilor europene privind semiconductorii. Prin așa-numita Chips Act, UE dorește să împiedice ca Europa să fie lăsată în urmă de Asia și America în ceea ce privește producția de microcipuri.

Dulig a subliniat faptul că se bucură pentru Saxonia-Anhalt, unde a fost înființată o colonie Intel. Este vorba de extinderea avantajului locativ al Estului – Saxonia va profita și ea de acest lucru. Cu toate acestea, procesul arată, de asemenea, unde se află provocările viitorului: „Vorbim despre o ofertă suficientă de forță de muncă și de lucrători calificați și, în al doilea rând, despre terenurile necesare. O mică zonă industrială nu este suficientă aici”, a spus Dulig.

Ministrul Dezvoltării Regionale, Thomas Schmidt (CDU), a elaborat împreună cu acesta un concept pentru achiziționarea strategică de terenuri de către statul liber în numele guvernului.

Potrivit voinței fracțiunilor coaliției, camioanele și autobuzele înmatriculate în landul Saxonia urmează să fie echipate cu un asistent de întoarcere.

Din luna iulie, această tehnologie va fi obligatorie pentru tipurile de vehicule noi, iar din iulie 2024 este obligatorie echiparea retrofit a tuturor vehiculelor mai vechi. În plus, și companiile municipale și private își echipează tot mai mult camioanele cu astfel de sisteme de asistență. Ca stimulent, este propus un program de finanțare bazat pe modelul din Berlin și Brandenburg.

Inițiatorul acestei măsuri legislative a amintit că 150 de persoane au murit pe drumurile din Saxonia în 2020. Potrivit datelor Oficiului de Statistică de Stat, 39 dintre accidentele de circulație mortale au implicat autovehicule de transport marfă, în principal camioane. Potrivit liderului partidului SPD, Henning Homann, asistenții de întoarcere reprezintă un câștig enorm de siguranță, în special pentru bicicliști, pietoni și copii – „adică pentru toți cei care nu sunt protejați de airbag-uri”. Siguranța utilizatorilor mai vulnerabili ai drumului merită investiția în achiziția acestor sisteme de securitate.

Costul proiectului este încă neclar. Autoritățile locale trebuie să își formeze mai întâi o imagine de ansamblu asupra numărului de camioane și autobuze din parcul de vehicule înmatriculate în acest land și a echipamentelor acestora. Echiparea cu un astfel de asistent de întoarcere costă între 1.000 și 2.000 de euro.