Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Fabricile spaniole de autovehicule sunt paralizate din cauza crizei globale de microcipuri, ceea ce afectează puternic transportatorii de mașini și PFA-urile din domeniu, în număr de câteva mii. De aceea asociațiile profesionale din această țară i-au cerut guvernului o linie de ajutor financiar care să împiedice falimentul lor.

Centrele de producție de mașini au luat măsuri speciale, cum ar fi suspendarea temporară a activității și implementarea programului redus de muncă până la rezolvarea crizei semiconductorilor, care nu se estimează că va avea loc mai devreme de prima jumătate a lui 2022, ceea ce înseamnă că nici transportatorii nu vor avea suficient de mult de lucru în următoarele luni, după ce că au avut un an foarte greu și în 2020. Conform datelor Asociației Spaniole a Producătorilor de Camioane și de Automobile, producția totală de mașini din această țară este în 2021 cu peste o treime mai mică decât în 2019.

Cererea asociațiilor profesionale ale transportatorilor are sprijinul Directoratului General de Transport Rutier din Ministerul Transportului și Mobilității, care a trimis-o Ministerului Economiei, iar acesta urmează să analizeze relevanța sectorului de transport de mașini pentru economia Spaniei și să decidă dacă va acorda ajutorul.

Agentia olandeza pentru asigurarea angajatilor UWV a acordat, asa cum reiese din informatiile sale oficiale, zeci de milioane de euro sub forma de ajutoare de urgenta firmelor de transport si logistica, sumele cele mai mari, de cel putin doua milioane de euro, fiind primite de Breewel, Van der Vlist si Schenker.

Una dintre formele de ajutor, imediat ce a aparut noul coronavirus in Olanda, in martie, a fost Masura Temporara de Urgenta pentru Reducerea numarului de Angajati, care si-a propus sa garanteze ca angajatorii nu vor renunta in masa la forta de munca din cauza scaderii cifrei de afaceri.

De atunci nu mai putin de 148.000 de companii au primit fonduri prin aceasta schema, printre ele numarandu-se si firme de logistica, inclusiv transportatori rutieri (sute de firme, dintre care multe activeaza in floricultura), producatori de camioane (DAF a trebuit sa inchida temporar fabrica si de aceea a primit 28 de milioane de euro, Scania, care produce in Olanda la Zwolle, a primit 8,5 milioane de euro, iar Tesla circa 7 milioane de euro), expeditori si furnizori de servicii maritime si aeriene. 

Iar KLM a primit peste 300 de milioane de euro pentru divizia de transport de pasageri, mult mai afectata de criza decat cea de transport de marfa. Cele 300 de milioane de euro sunt separati de pachetul de ajutor de 3,4 miliarde de euro alocat de guvern pentru KLM, ce include imprumuturi si garantii.