Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Acum treizeci de ani, Mercedes-Benz a lansat modelul Sprinter, prima sa autoutilitară cu un nume rezonant, care a revoluționat segmentul autovehiculelor comerciale ușoare în 1995. Reprezentând calitatea și inovația, Sprinter a devenit rapid un nume de referință în domeniu, fiind apreciat la nivel global pentru versatilitatea sa. Popularitatea sa ridicată se reflectă în rata mare de recumpărare și în adaptările în rândul carosierilor și specialiștilor pentru diverse utilizări.

Mercedes-Benz a dat startul aniversării a 30 de ani de Sprinter printr-o expoziție specială la Muzeul Mercedes-Benz din Stuttgart, unde va fi prezentă prima generație, modelul actual și versiunea electrică, eSprinter. Evenimentul este susținut de o campanie de marketing cu motto-ul „Un model emblematic de 30 de ani”, subliniind influența definitorie al Sprinter în industria vehiculelor comerciale. Aproximativ 75% dintre toate modelele Sprinter din întreaga lume sunt modificate pentru diverse utilizări.

„Cu Mercedes-Benz Sprinter, avem de 30 de ani o autoutilitară emblematică în portofoliul nostru. În tot acest timp, Sprinter a scris o poveste de succes fără precedent și a fost vândut de nenumărate ori la nivel global. Ne așteptăm să depășim pragul de cinci milioane de autovehicule vândute înainte de sfârșitul acestui an.

Timp de trei decenii, a modelat viețile oamenilor și a contribuit la menținerea lumii în mișcare. Fie că este folosit în servicii de urgență, livrări, producție sau pe șantiere, Sprinter s-a impus ca partener ideal pentru afaceri. De aproximativ cinci ani, este disponibil și ca model complet electric, funcționând fără emisii locale de CO₂.”,

a declarat Klaus Rehkugler, Head of Sales & Marketing Mercedes-Benz Vans.

De 30 de ani, Mercedes-Benz Sprinter modeleazǎ industria auto la nivel global, fiind produs pe trei continente: America de Nord, America de Sud și Europa.

Lansat în primăvara lui 1995, Sprinter a marcat începutul unei noi ere, devenind primul model oficial ca autovehicul istoric în Germania, înlocuind codurile formate din litere și cifre. A succedat legendarul T1/TN, preluând doar conceptul tehnic de bază, restul fiind complet reproiectat și dezvoltat de la zero.

La momentul lansării, Mercedes-Benz Sprinter se remarca printr-o combinație unică de caroserie autoportantă, propulsie spate, șasiu modern cu suspensie independentă pe față și motoare performante. În plus, oferea cele mai avansate dotări de siguranță din segment, inclusiv frâne pe disc pe toate roțile, sistem ABS, diferențial automat de frânare, centuri de siguranță în trei puncte reglabile pe înălțime și catarame de centură fixate în scaun, toate în echiparea standard. Opțional, era disponibil și un airbag pentru șofer.

Prima generație Sprinter, lansată în 1995, a fost disponibilă în multiple variante: șasiu, platformă, benă basculantă (cu cabină simplă sau dublă), furgon și microbuz cu 5 sau 9 locuri, având acoperiș standard sau înălțat. Ampatamentul varia între 3.000 și 4.025 mm, iar masa maximă autorizată era de 2.590, 2.800 sau 3.500 kg. Siguranța a fost o prioritate, fiind îmbunătățită în 2000, când airbag-ul pentru șofer a devenit standard, iar cel pentru pasager proteja și ocupanții unei banchete duble. Tot atunci au fost introduse airbag-urile cortină și sistemul ASR (control al tracțiunii). În 2002, Sprinter a stabilit noi standarde în siguranța activă prin introducerea programului de stabilitate electronică ESP®.

A doua generație Mercedes-Benz Sprinter a fost lansată la începutul lui 2006, aducând o varietate mai mare pentru clienți. Aceasta oferea trei variante de ampatament, patru lungimi, trei înălțimi ale plafonului și o masă totală autorizată cuprinsă între 3 și 5 tone. Un aspect important a fost introducerea programului electronic de stabilitate ESP® ca dotare standard pentru versiunile furgon de până la 3,5 tone masă totală autorizată.

Doi ani mai târziu, ESP® a devenit standard pe toate variantele de caroserie de până la 3,5 tone.

Din 2008, a fost adăugat un sistem opțional de suspensie pneumatică pentru a spori confortul și siguranța.

Un alt moment de referință a venit în 2009, odată cu introducerea tehnologiei BlueEFFICIENCY: noua cutie de viteze manuală cu șase trepte și sistemul automat start-stop au îmbunătățit semnificativ dinamica și au redus consumul de combustibil.

2013 a adus o inovație majoră în materie de siguranță, odată cu introducerea Crosswind Assist, conceput pentru a stabiliza vehiculul în rafale puternice de vânt lateral – o premieră pentru o autoutilitară. Din 2016, Sprinter este disponibil și în versiunea de 5,5 tone.

În 2018, a fost lansată cea de-a treia generație a modelului Sprinter. Sprinter nu numai că a păstrat gama existentă de variante, dar a extins-o, în principal prin introducerea tracțiunii față și, astfel, a noii variante de cabină. Acest model a stabilit noi standarde în materie de infotainment și conectivitate, fiind primul autovehicul comercial echipat cu sistemul multimedia MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Acest sistem a permis modelului Sprinter să răspundă la comenzi vocale și să faciliteze utilizarea serviciilor de gestionare a flotei, autovehiculelor, șoferilor și geolocalizării.

În plus, Mercedes-Benz a îmbunătățit semnificativ siguranța autovehiculului prin introducerea unor tehnologii avansate, cum ar fi asistentul activ DISTRONIC pentru menținerea distanței față de vehiculul din față.

Un alt moment de referință a avut loc în 2019, odată cu lansarea primei autoutilitare eSprinter. Cu un sistem de propulsie electrică alimentat de baterii, acest model a oferit o soluție de mobilitate fără emisii de CO₂, adaptată nevoilor din comerț, logistică și afaceri.

Actualul Mercedes-Benz eSprinter combină eficiența, autonomia și capacitatea de încărcare, fiind un model extrem de versatil. Disponibil încă de anul trecut, eSprinter oferă acum două variante de caroserie, dimensiuni diferite și trei variante de baterii, pentru o autonomie de până la 478 km (WLTP). Construit conform unui nou concept modular, eSprinter poate fi adaptat cu ușurință pentru diferite configurații, oferind constructorilor de caroserii și specialiștilor în conversie mai multă flexibilitate în dezvoltarea de soluții personalizate pentru diferite industrii.

Cu un volum de încărcare de până la 14 metri cubi și o masă totală autorizată de până la 4,25 tone, eSprinter este la fel de practic ca versiunea sa cu motor termic.

Modelele eSprinter și Sprinter cu motor convențional au beneficiat, de asemenea, de îmbunătățiri în materie de conectivitate și siguranță începând cu anul trecut. Acestea includ un sistem multimedia MBUX actualizat (acum în dotarea standard) și noi funcții digitale. În plus, sistemele de siguranță și asistență au fost îmbunătățite, unele funcții noi fiind deja în echiparea standard. De exemplu, sistemul Asistentul Activ la Frânare include acum detectarea traficului din direcție transversală.

Cele mai recente actualizări aduc (ca dotări opțional) un încărcător CA de 22 kW și un pachet de asistență la conducere, care extinde funcționalitatea sistemului DISTRONIC Active Distance Assist, inclusiv adaptarea vitezei în funcție de traseu.

Expoziție specială la Muzeul Mercedes-Benz

Între 4 februarie și 30 martie 2025, Muzeul Mercedes-Benz din Stuttgart va găzdui o expoziție specială dedicată istoriei modelului Sprinter. Vizitatorii vor putea admira modele din prima generație, versiunea actuală și varianta electrică eSprinter. Primii vizitatori vor primi un cadou aniversar special la achiziționarea biletelor, iar în magazinul muzeului va fi amenajat un stand cu produse dedicate fanilor Sprinter.

Compania românească SAMEDAY anunță intenția de a-și continua expansiunea prin preluarea companiei maghiare de curierat rapid, Sprinter. Această mutare ar reprezenta pentru SAMEDAY o extindere semnificativă a infrastructurii out-of-home, cu 60%, prin cumpărarea a celor 450 de puncte de livrare din Ungaria, împreună cu capacitatea de livrare la domiciliu.

Sprinter, o companie tradițională de curierat expres din Ungaria, cu o istorie de peste 17 de ani pe piața maghiară, este recunoscută pentru serviciile sale de înaltă calitate. Cu prezența sa bine stabilită de 25 de ani de servicii expres de livrare și parteneriate solide, Sprinter deservește un număr important de magazine online și va extinde livrările și către România. De asemenea, compania este asociată cu nume de mărci renumite, așa cum prin rețeaua de puncte fixe de ridicare și colectare a coletelor, Pick Pack Pont, și Sprinter, cu zeci de ani de experiență în livrarea la domiciliu. SAMEDAY deservește o gamă variată de afaceri online, de la companii locale până la multinaționale. Cu o extindere solidă a infrastructurii sale out-of-home în Ungaria, SAMEDAY va ajunge la aproximativ 2.200 de lockere easybox și puncte de livrare până la finalul lui 2024, acoperind toate marile orașe și regiuni din țară. Această extindere va facilita și mai mult livrările transfrontaliere către România și alte țări, servind nevoile magazinelor online care efectuează expedieri cross-border.

Clienții Sprinter vor continua să beneficieze de aceleași servicii de încredere, iar odată cu finalizarea tranzacției, vor avea acces și la noi servicii și tehnologii adaptate pentru eCommerce. Angajații și subcontractorii vor beneficia de continuitate în activitate și de mai multe oportunități de creștere, având în vedere planurile ambițioase de dezvoltare ale companiei.

Achiziționarea Sprinter aduce împreună decenii de expertiză în piața locală și cultura de servicii, alături de SAMEDAY, o companie dinamică și în creștere, echipată cu tehnologii de vârf în domeniul livrărilor și curieratului. Această unire creează o nouă opțiune competitivă pentru afacerile online, atât din Ungaria și România, cât și pentru multinaționale.

„Construim o zonă de livrare unitară și fără granițe care va îmbunătăți experiența clienților și va reduce costurile de livrare pentru magazinele online din România, Ungaria și Bulgaria. Avem un plan ambițios de a ajunge la 8.500 de puncte de livrare în regiune în acest an, iar eventuala preluare a infrastructurii Sprinter reprezintă un pas important. Vom continua extinderea accelerată prin creșterea numărului de easybox-uri și introducerea unor noi puncte de livrare și a sistemelor shop-in-shop, care vor sprijini la dezvoltarea și mai accelerată a comerțului online în regiune.”,

a precizat Lucian Baltaru, CEO SAMEDAY Group.

În ultimele 12 luni, SAMEDAY a înregistrat o creștere impresionantă, cu 115% mai multe magazine online care au accesat serviciile de expediere cross-border, comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior. Cu un total de 95 de milioane de colete livrate în regiune în ultimul an, SAMEDAY continuă să-și consolideze poziția ca primă companie românească de curierat care a extins operațiunile în afara granițelor, fiind în al patrulea an de activitate în Ungaria și al doilea an de prezență în Bulgaria.

Pe fondul creșterii continue a numărului de colete livrate în regiune, în 2024, Grupul SAMEDAY va investi circa 30 de milioane de euro în creșterea capacității de livrare prin extinderea rețelei out-of-home.

Grupul SAMEDAY planifică o investiție totală de peste 60 de milioane de euro pentru acest an. Această sumă considerabilă va fi direcționată către extinderea rețelei regionale out-of-home, dezvoltarea tehnologică și optimizarea capacității și vitezei de procesare și livrare.