Unitax folosește 6 camioane Atego de 15 t și șase vanuri Sprinter cu dube frigorifice pentru a face distribuție regională de vaccinuri Covid-19 în Brandenburg. Compania este specializată în logistică de produse farmaceutice și are 30 de ani de experiență în menținerea unor standarde înalte de transport folosind o flotă modernă, ce constă doar din autovehicule Mercedes-Benz, echipate toate cu dubă frigorifică certificată conform cerințelor GDP, etanșă, cu podea din aluminiu, ușor de curățat, și cu sistem de urmărire a locației și a temperaturii.
Vehiculele au echipament de măsurare calibrat periodic, pentru a le oferi în timp real șoferilor și dispecerilor date și alerte în caz de creștere bruscă a temperaturii din spațiul de marfă, situație în care cursa trebuie încheiată, deoarece marfa este mult prea sensibilă. De aceea nu numai echipamentele sunt moderne și în stare perfectă de funcționare, dar și personalul este bine instruit pentru a le folosi. Directorul general Unitax declară că, tocmai din aceste motive, nu lucrează decât cu furnizori de produse și servicii care „îl impresionează“ și de aceea are un parteneriat atât de strâns cu Mercedes-Benz. În ultimul timp compania a înlocuit șase Atego de 15 t cu unele noi și în curând vor urma alte șase, plus 15 Actros, care vor fi schimbate cu modelul din generația actuală, cu MirrorCam și Safety Package complet.
Din centrul logistic Unitax din Schönefeld (lângă Berlin), dedicat livrării vaccinurilor, acestea sunt distribuite la circa 50 de spitale și case de bătrâni, precum și la 11 centre de vaccinare, cea mai lungă rută parcursă având 150 km.
Vaccinurile în sine nu ocupă mult loc, deci în Atego mai este spațiu suficient pentru seringi, dezinfectanți și alte materiale de care este nevoie când se administrează vaccinul. În plus, camionul se folosește și pentru echipele mobile de vaccinare.
Deși are experiență atât de vastă în logistica de medicamente, comanda pentru transport de vaccin Covid-19 este diferită prin faptul că situația curentă se schimbă de la o săptămână la alta, deci procesele trebuie adaptate periodic, pentru a urma cerințele Ministerului Federal German al Sănătății. Iar dacă pe viitor, în afară de case de bătrâni, spitale și centre de vaccinare, vaccinurile vor trebui administrare descentralizat, compania este sigură că se va adapta pentru a face față oricărei provocări, având punctualitatea în fruntea listei de cerințe.
„Vanlife“ este cel mai nou concept pe piața van-urilor și se referă la trendul în plină expansiune pentru pasionații de campere. În Germania, de exemplu, cu 80.000 de unități înmatriculările de vehicule destinate activităților recreative au atins un nou maxim în 2020, conform Asociației germane a industriei de caravane (CIVD). În acest context, Mercedes-Benz Vans prezintă cum ar arăta 2021 din punct de vedere al noutăților.
Marco Polo
Noile Marco Polo în variantele Camper, Horizon și Activity, echipate c un acoperiș tip pop-up și o combinație de scaune care se transformă în paturi, vor fi disponibilă la cerere cu echipamente noi începând cu primăvara anului 2021 :
Vito și Clasa V
Pe lângă propria familie de camionete Marco Polo, Mercedes-Benz Vans lucrează îndeaproape cu producătorii de autovehicule și oferă van-uri pentru a fi recarosate.
„Vanlife este popular în întreaga lume. Tendința se îndreaptă din ce în ce mai mult spre vehicule comerciale ușoare, care sunt versatile. Vom răspunde acestei cereri, nu numai cu familia noastră Marco Polo, ci din ce în ce mai mult cu van-uri. Aici vehiculele noastre Vito și Clasa V joacă un rol deosebit de important datorită dimensiunilor compacte“, spune Klaus Rehkugler.
În 2021, Pössl, un producător de autovehicule din Bavaria Superioară, specializat în conversia de autoutilitare, va lansa pe piața din Europa două noi vehicule bazate pe Mercedes-Benz V-Class și Vito: Campstar și Vanstar.
Sprinter
De la lansarea pe piață a celei de-a treia generații Sprinter, autoutilitara Mercedes-Benz Vans a parcurs un drum special pe urmele succesului în industria autovehiculelor. Subiectul central a fost lansarea noii generații a motorului OM 654, același regăsit în portofoliul de autoturisme. OM 654 este puternic și, în același timp, eficient datorită unei abordări tehnologice integrate. Autoutilitara panel van și șasiu cu tracțiune spate sunt primele variante ale Sprinterului diesel în patru cilindri. În plus, modelul poate fi comandat cu transmisia automata 9G-TRONIC, în timp ce sistemele de siguranță și asistență, printre care Asistență activă la frânare, au fost aduse la cel mai recent nivel tehnologic.
Alte inovații Sprinter în 2021: De acum, Mercedes-Benz extinde serviciile de bază ale Mercedes Me Connect sunt disponibile gratuit pentru Sprinter atunci când șasiul este folosit pentru conversie în alte aplicații.
Mercedes-Benz Citan: premieră mondială în 2021
Mercedes-Benz Vans nu este reprezentată doar în segmentul de utilitare de dimensiuni medii și mari, ci și în segmentul de dimensiuni mici. Astfel, în a doua jumătate a anului, compania va prezenta succesorul Citan într-o dezvoltare cu totul nouă. Vehiculul va avea ADN-ul tipic mărcii, în termeni de design distinctiv, siguranță și conectivitate. Dimensiunile externe compacte, combinate cu o cantitate generoasă de spațiu în interior, deschid, de asemenea, o gamă variată de posibilități pentru noua autoutilitară mică. Ușile glisante cu deschidere largă atât pe partea stângă, cât și pe partea dreaptă a vehiculului și un prag de încărcare coborât permit accesul confortabil la interior și încărcarea ușoară a vehiculului.
02.10.2020
Ultimul număr: Ianuarie-Februarie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit