Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ford Trucks si-a extins reteaua de service, alcatuită din 19 service-uri autorizate in toata tara, prin desemnarea GIG Impex drept partener de service pentru zona Oradea, Satu Mare si Sălaj, unde Ford Trucks are mai mulți clienți importanți din domeniul construcțiilor și al salubrității. Aproape 200 de camioane Ford Trucks au fost vândute în zonă, service-ul acestora urmând să fie asigurat de GIG Impex, un furnizor de servicii cu experiență, care va funcționa ca service multi-brand.

GIG Impex și-a sărbătorit astfel, pe 22 iulie, nu numai desemnarea ca service autorizat Ford Trucks, ci și cei 30 de ani de la înființarea firmei, alături de câteva zeci de clienți din rândul transportatorilor de marfă și de persoane din zonă, cât și de primarul orașului Oradea, Florin Birta.

„Am ales GIG pentru că este o firmă cunoscută pentru service-ul profesionist și apropiat de clienți. Sunt exact caracteristicile pe care le căutăm, deoarece camioanele noastre, pentru a fi disponibile cât mai mult timp, au nevoie nu numai de întreținere și reparații de calitate, ci și de un service apropiat și prompt. În plus, ne leagă o colaborare veche: unul dintre primele minibuze folosite de GIG, de 19+1 locuri, cu care a făcut transport în toată Europa, a fost cumpărat de la Cefin în 1998“, a declarat Stefano Albarosa, CEO Cefin Trucks,

El a mai subliniat faptul că, deoarece compania pe care o conduce a atins acum câteva luni pragul de 2.000 de camioane Ford Trucks noi vândute în România, iar ritmul livrărilor a crescut în ultimul timp, deci se va ajunge repede la 3.000 de unități, poate până la finalul lui 2022, și capacitatea de reparații trebuie să fie mai mare. De aceea numai în 2021 Cefin a investit 3,5 milioane de euro în asistență tehnică.

Iar când a căutat un partener în Bihor tocmai clienții GIG i-au recomandat această firmă. „Este un service foarte apreciat de transportatori, altfel nici nu ar fi rezistat atâția ani pe piață, și ne mândrim cu acest nou parteneriat și cu faptul că familia Gavriș este foarte implicată în activitate și muncește mult. Obiectivul nostru este ca toate camioanele Ford Trucks să fie la lucru permanent, să fie reparate într-un timp cât mai scurt și de o echipă profesionistă.“

În Bihor sunt înmatriculate 165 de camioane Ford, dintre care 65 aparțin firmei de salubrizare Ave, client GIG încă din 2004, iar multe alte basculante și betoniere 8×4 și 8×6 sunt ale unor societăți de construcții, în zonă lucrându-se mult la infrastructură și semnându-se contracte pentru autostradă.

Atelierul de service al firmei GIG Impex are opt canale de lucru pentru reparații mecanice și electrice, tinichigerie, vopsitorie, ITP, și aici se pot face și descărcări de date din tahograf și card.

GIG a lucrat mereu pentru toate mărcile de camioane, având autorizație RAR, dar fără un acord oficial, cum este acum cel cu Cefin Trucks. Pentru instruirea personalului au fost trimiși la specializare la Ford cei mai vechi angajați, cu peste 16 ani în cadrul GIG: doi ingineri, doi mecanici și un electrician.

Ioan Gavriș, proprietarul GIG, a declarat, în cadrul evenimentului oficial în care a fost anunțat noul parteneriat, că este bucuros că a fost ales de Ford Trucks și că este sigur că va fi un parteneriat de durată, câtă vreme „în 30 de ani de activitate am reușit să demonstrăm seriozitate și profesionalism. Inaugurarea service-ului Ford Trucks este încă un pas important pentru dezvoltarea activităților noastre.“

Iar Ioana Gavris, director comercial GIG impex, a adăugat:  „Brandul Ford Trucks a venit cu propunerea acestui parteneriat și suntem foarte bucuroși că am putut să ne ridicăm la inălțimea cerințelor. În zona noastra sunt foarte multe lucrări în zona de infrastructură, ceea ce presupune și o cerere mai mare pentru vehicule necesare acestor lucrări, și bineințeles și o nevoie de capacitate largă de reparații.”

Stefano Albarosa, CEO-ul Cefin Trucks, crede ca piata de camioane va fi foarte complicata in 2020, dupa ce in 2019 vanzarile din perioada ianuarie-iunie au fost printre cele mai bune din ultimii ani, iar al doilea semestru a fost „dezastruos“, cel mai slab din ultimii cinci ani si cu peste 30% sub nivelul din perioada similara a lui 2018. Doar datorita rezultatelor bune din prima parte a anului scaderea fata de 2018 a fost de numai 10%, altfel, instabilitatea politica si asteptarea Pachetului Mobilitate au dus la amanarea achizitiilor de camioane, din cauza incertitudinii.
CEO-ul Cefin Trucks se mandreste cu faptul ca in 2019 estimarile sale referitoare la evolutia pe termen scurt a vanzarilor de camioane au fost destul de apropiate de ce s-a intamplat pana la urma pe piata si vine cu doua scenarii pentru 2020. Scenariul pozitiv arata ca volumele din prima parte a lui 2020 vor fi la nivelul din a doua parte a lui 2019, adica de 2.700-2.850 de unitati, dupa care pana la final de an vor creste si se va ajunge la un total de 6.000 de autovehicule grele. Iar scenariul negativ spune ca primul semestru din 2020 va fi mai slab decat al doilea din 2019, cu un total de 2.350 de camioane noi, si ca spre final de an se va produce o reasezare pana la nivelul din semestrul al doilea din 2019, adica 2.850 de unitati, pentru o piata totala de 5.200 de unitati. „Noi am mizat pe o valoare de mijloc intre cele doua scenarii, deci de 5.600 de camioane noi, fata de 7.560 in 2018 si 6.878 in 2019, si pe aceasta baza am facut bugetul in decembrie 2019, dar acum am un scenariu mai optimist, deoarece sunt multe semnale care ne duc cu gandul mai degraba spre 6.000 de unitati decat spre 5.600. Insa tot e un an dificil.“
Concret, desi in ianuarie 2020 numarul de camioane noi inmatriculate a fost cel mai mic din ultimii cinci ani, in februarie vanzatorii Cefin Truck au purtat multe discutii si negocieri si „piata e destul de vie“.