Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Stellantis investește 100 de milioane de lire sterline (137 milioane de dolari) în uzina din Vauxhall Ellesmere Port pentru producția exclusivă de vehicule electrice. Măsura va contribui la înființarea unei industrii auto cu zero emisii de carbon în Marea Britanie până în 2030, până la care se va încheia producția de vehicule cu motor pur pe benzină și diesel.

Vauxhall a devenit parte a Stellantis când fostul său proprietar GM a vândut-o către PSA Group în 2017. PSA Group a continuat apoi să formeze joint venture-ul Stellantis cu FCA Group. Fuziunea respectivă a fost finalizată în ianuarie anul curent.

Ellesmere Port va fi prima fabrică Stellantis care produce doar vehicule electrice cu baterii, inclusiv vehicule comerciale și de pasageri pentru mărcile Vauxhall, Opel, Peugeot și Citroën. Producția va începe până la sfârșitul anului 2022, iar vehiculele vor fi destinate piețelor interne și de export.

Anunțul Ellesmere Port, de pe 6 iulie, este o veste binevenită pentru o fabrică care a încetinit producția și a redus schimbările în ultimii ani. Producția anuală inițială este acum stabilită la 50.000 de unități, iar fabrica va reveni la două schimburi. Amprenta de producție este mai mică pentru producția de vehicule electrice, astfel încât Stellantis va condensa fabrica și va realoca terenul. Stellantis a anuntat că își propune să păstreze toți cei 1.000 de angajați în prezent la uzină.

Investiția, care este susținută de guvernul britanic, va avea ca rezultat o nouă caroserie, o linie de asamblare modernizată și o unitate de asamblare a bateriilor.

Celulele și componentele bateriei sunt furnizate în prezent de la furnizorul Stellantis din Europa, dar în viitor vor veni de la Automotive Cells Company (ACC),joint-venture-ul înființat anul trecut între Grupul PSA, Opel, Total și Saft. Până la sfârșitul anului 2023 ACC va avea două fabrici gigantice care produc baterii în Douvrin (Franța) și Kaiserslauten (Germania).

Stellantis și-a anunțat, de asemenea, intenția de a construi un centru de distribuție a pieselor în uzina Ellesmere Port. Producătorul auto a declarat că își propune să facă instalația 100% autosuficientă pentru electricitate, iar lucrările vor începe in curand pe potențiale ferme eoliene și solare.

Franţa se opune intenţiei Uniunii Europene de a elimina automobilele echipate cu motoare pe combustie internă din 2035, susţinând o poziţie mai îngăduitoare privind eliminarea acestor automobile abia de la finele deceniului următor şi de asemenea mai mult timp pentru modelele hibride.

Comisia Europeană intenţionează să ceară ca emisiile automobilelor să scadă cu 65% începând din 2030 şi să fie reduse la zero din 2035, în timp ce guvernul de la Paris susţine o ţintă referitoare la reducerea emisiilor automobilelor cu 55% până în 2030, iar modelele hibride să poată rămâne pe piaţă o perioadă mai mare de timp. Declarația a fost făcută de către un oficial din cadrul biroului preşedintelui Franţei, Emmanuel Macron, potrivit Bloomberg. Președintele Franței s-a întâlnit recent cu mai mulţi directori de top de la o serie de producători auto, precum Stellantis NV şi Renault SA, precum şi cu reprezentanţii sindicali pentru a discuta tranziţia la vehiculele electrice. Oficialul, care a dorit să îşi păstreze anonimatul, a mai spus că Franţa analizează posibilitatea de a oferi un nou sprijin pentru a ajuta industria auto să se adapteze la noua tehnologie.

La Plateforme Automobile, principul organism de lobby al industriei auto din Franţa, estimează că până la mijlocul acestui deceniu vor fi necesare investiţii de aproximativ 17,5 miliarde de euro pentru dezvoltarea de baterii, staţii de încărcare, hidrogen şi servicii conexe. De asemenea, eliminare motoarelor pe combustie internă ar putea conduce la pierderea a a aproximativ 100.000 de locuri de muncă în Franţa până în 2035 şi închiderea mai multor uzine, susţine La Plateforme Automobile. În prezent industria asigură aproximativ 190.000 de locuri de muncă directe.