Acționarii Peugeot-Citroën (PSA) și Fiat-Chrysler (FCA) au aprobat fuziunea propusă pentru a crea Stellantis, care va devein, astfel, al treilea producător auto din punct de vedere al volumelor, după Volkswagen, Renault-Nissan-Mitsubishi și Toyota. Portofoliul ar include unele dintre cele mai populare branduri, precum Fiat, Chrysler, Peugeot, Alfa Romeo, Jeep, Ram, Dodge, Maserati și Citroen.
Fiat Chrysler Automobiles caută de mult timp un partener strategic. A început discuțiile la începutul lui 2019 cu Peugeot S.A., dar ulterior a intrat în negocieri și cu Renault, soldate cu un eșec.
În opinia lui Mike Vousden, analist auto la GlobalData, companie lider în furnizarea de date și analize, “conducerea Stellantis speră că noul grup va putea rezolva unele dintre punctele slabe specifice care au afectat FCA și PSA înainte de acordul de fuziune. Cea mai presantă este poziția neănsemnată a grupului în China – cea mai mare piață auto din lume și un motor vital de creștere pentru orice jucător auto internațional. În ciuda eforturilor continue ale ambilor parteneri, niciunul dintre ei nu a reușit să stabilească o bază de vânzări puternică în țară sau să capteze imaginația pieței cu un model remarcabil. Această slăbiciune este din ce în ce mai exacerbată de ritmul rapid de îmbunătățire arătat de producătorii auto din China, subminând mulți producători auto străini. Estimările industriei pun utilizarea capacității PSA și FCA în Asia-Pacific la doar 8%, cea mai mare parte a capacității fiind concentrată în China. Fuziunea Stellantis le oferă șanse mai mari de succes decât în calitate de concurenți separați. Împărțirea costurilor de rebranding, împreună cu facilitățile de producție și rețelele de distribuție va răspândi povara financiară mai mult la nivelul grupului nou format, reducând riscul pentru ambele părți și sporind șansele de a se stabili pe cea mai importantă piață a vehiculelor din lume “.
În plus, cele două grupuri au șanse să își folosească mai bine resursele împreună pentru a accelera dezvoltarea de autovehicule electrice, autonome și conectate.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit