Stellantis a raportat rezultate impresionante în trimestrul al treilea, înregistrând o creștere a veniturilor nete de 5% față de anul trecut în operațiunile extinse ale Europei.
De asemenea, determinată de o creștere de 11% a livrărilor și a prețurilor nete consistente, grupul și-a asigurat o cotă de piață de 18,3% în trimestrul al treilea, situându-se pe a doua poziție în vânzările de pe piața europeană. Segmentul vehiculelor comerciale (CV) a continuat performanța, consolidând poziția de lider a Stellantis Pro One, cu o cotă de piață stabilă de peste 30%.
În Germania, cota de piață de 14,9%, marcată în septembrie, a crescut cel mai mult față de ultimii aproape trei ani, având contribuții puternice din partea mărcilor Opel, Jeep și gama CV. În Marea Britanie, Stellantis a atins o cotă de piață de 14% în aceeași lună – înregistrând cel mai mare volum lunar – cu cel mai bine vândut vehicul din segmentul B, Vauxhall Corsa.
În plus, creșterea rapidă de 41% față de T3 2022 a vehiculelor electrice (BEV) pe piață, a atras o cotă de piață de 15,3% în Europa, cu vânzări trimestriale constante, plasând Stellantis pe locul al doilea în clasamentul european, având peste 87.000 de vehicule BEV livrate în T3.
Modele Fiat 500e, Opel/Vauxhall Corsa electric, Peugeot e-208, Jeep Avenger și întreaga linie BEV CV (a înregistrat o cotă de piață de 38%), ceea ce a sporit performanța companiei, în special, câștigând poziția de top în segmentul de mașini electrice din Germania pe luna septembrie, luând o cotă de piață de aproape 23%.
Rezultatele preliminare pentru luna octombrie în UE29 indică o creștere de 14% a înmatriculărilor față de anul trecut, cu o cotă de piață de aproximativ 19,1% (+0,2% față de septembrie 2023) și de 18,8% pentru primele zece luni ale anului. În cele cinci țări europene cheie, vânzările din octombrie sunt mai mari decât anul trecut, respectiv +21,3% în Franța, +28,9% în Germania, +18,2% în Italia, +6,4% în Spania, +6% în Marea Britanie. În timp ce Franța, Italia și Portugalia conduc piața totală, piața electrificată este dominată de Franța, Portugalia și Spania. În Marea Britanie, Vauxhall este marca nr. 1 în materie de e-CV-uri, iar versiunile Vauxhall Corsa, Mokka și Vivaro Electric sunt în fruntea segmentelor BEV. Octombrie a fost pentru Stellantis o lună puternică în Germania, aproape dublându-și vânzările de vehicule comerciale și contribuind la o cotă de piață record de 25,7%.
„Nu numai că am redus decalajul față de liderii de piață din Europa, dar i-am și depășit în ultimul trimestru pe piața BEV. Într-un mediu dinamic și competitiv, marcat de perturbări continue, dăm dovadă de rezistență, eficiență și agilitate prin valorificarea ofertei noastre unice de produse pe baza dedicării angajaților noștri și a angajamentului rețelei noastre de dealeri. De asemenea, impulsul electrificării noastre a crescut în luna octombrie și suntem pe cale să ne dublăm oferta de modele complet electrice până la finalul anului 2024, ca parte a planului nostru strategic Dare Forward 2030. Mai este încă un drum lung de parcurs, dar suntem pregătiți pentru succes în călătoria noastră împreună.”,
a declarat Uwe Hochgeschurtz, directorul operațional al Stellantis pentru Europa extinsă.
Stellantis și Orano au semnat un memorandum de înțelegere pentru a înființa o întreprindere comună dedicată reciclării bateriilor de vehicule electrice scoase din uz și deșeurilor produse de gigafabricatele din Europa și America de Nord.
Parteneriatul are ca obiectiv consolidarea poziției Stellantis în lanțul valoric al bateriilor pentru vehicule electrice, asigurând accesul la resurse, precum cobalt, nichel și litiu, esențiale pentru electrificarea și tranziția energetică.
Prin acest joint-venture, Stellantis urmărește să sprijine gestionarea materialelor durabile pentru bateriile de vehicule electrice, aliniindu-se cu obiectivele de dezvoltare sustenabile și cu direcția economiei circulare.
Totodată, întreprinderea comună va utiliza tehnologia cu emisii reduse de carbon a companiei Orano pentru a recicla integral materialele din bateriile litiu-ion și pentru a produce noi materiale catodice, cunoscute sub numele de „black mass” sau „active mass”. Aceste materiale vor fi rafinate într-o uzină hidrometalurgică din Dunkerque, Franța pentru a fi reutilizate în baterii, creând astfel o economie circulare în acest domeniu.
Cu o abordare inovatoare de pretratare și tehnologie hidrometalurgică avansată, rata de recuperare a metalelor poate depăși 90%, ceea ce sprijină producătorii de echipamente originale în atingerea obiectivelor Comisiei Europene privind sustenabilitatea modelului de afaceri.
Parteneriatul reprezintă un angajament semnificativ al industriei pentru sprijinirea economiei circulare în ceea ce privește producția și consumul de baterii pentru vehicule electrice. Producția în cadrul acestei întreprinderi comune este programată să înceapă în prima parte a anului 2026, aducând beneficii durabile pentru angajați și pentru mediul înconjurător.
„Obiectivele au confirmat necesitatea de a găsi soluții, precum aceasta cu Orano pentru a face față provocării reprezentate de penuria de resurse naturale și de sustenabilitate. Ghidată de planul nostru strategic Dare Forward 2030, Stellantis se angajează să își schimbe modelul de producție și de consum, îndeplinindu-și angajamentul privind economia circulară.”,
a declarat Alison Jones, Stellantis Senior Vice President, Circular Economy Business Unit.
„Suntem încântați de acest parteneriat cu un jucător important, precum Stellantis pentru a lucra împreună în reciclarea bateriilor electrice uzate. Suntem mândri să aducem expertiza și know-how-ul nostru, care permite o adevărată buclă închisă. Orano își continuă angajamentul de a dezvolta o economie cu emisii reduse de carbon prin reciclarea materialelor strategice pentru tranziția energetică și economia circulară.”,
a declarat Guillaume Dureau, Director of Innovation, R&D and Nuclear Medicine, Magnets and Batteries.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit