Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Producția modelului Opel Vivaro-e HYDROGEN și a modelelor surori din cadrul Grupului Stellantis a început la Rüsselsheim, Germania. Acestea sunt produse de unitatea Opel Special Vehicles (OSV).

Opel și Stellantis beneficiază de o experiență de peste 20 de ani în dezvoltarea de vehicule electrice cu pile de combustie pe bază de hidrogen. În plus, Opel are o experiență de peste 2 decenii în domeniul combustibililor alternativi, cum ar fi CNG și GPL (gaz petrolier lichefiat).

Unitatea de producție de 1.500 mp, cu 70 de angajați cu înaltă calificare, poate construi câteva sute de unități ale vehiculului cu emisii zero pe an.

Forța de muncă calificată și flexibilă a OSV a sprijinit, de asemenea, ingineria în timpul fazei de dezvoltare a produsului actual și a construcției prototipurilor. Know-how-ul dobândit la Rüsselsheim va fi utilizat pentru producția viitoare de volum în uzine.

Conceptul de pile de combustie plug-in al Vivaro-e HYDROGEN permite instalarea întregului sistem de pile de combustie și a motorului de tracțiune sub capota vehiculului. Bateria care asigură puterea dinamică de vârf și frânarea regenerativă este montată sub scaunele din habitaclu. Sistemul de rezervoare de hidrogen de 700 de bari care furnizează hidrogen pentru pila de combustie este instalat sub vehicul, în aceeași poziție în care sunt plasate pachetele de baterii pentru vehiculul electric cu baterii Vivaro-e.

Opel Vivaro-e Hydrogen (2021)

In iunie 2022, inmatricularile de autoturisme noi in Uniunea Europeana au scazut cu 15,4% fata de iunie 2021, atingandu-se un nivel de 886.510 unitati.

Pe primele sase luni din 2022 au fost inmatriculate 4.608.205 unitati, o scadere cu 14% fata de perioada similara din 2021.

Scaderi ale inmatricularilor de autoturisme noi comparativ cu ianuarie-iunie 2021 au fost inregistrate in Spania (-10,7%), Germania (-11 %),  Franta (-16,3%) si Italia (-22,7%).

Romania se situeaza pe pozitia 13 in UE ca vânzări, cu 58.712 autoturisme noi inmatriculate, inregistrand cea mai mare crestere din UE, de +23,1 % comparativ cu ianuare-iunie 2021.

In ceea ce priveste constructorii de automobile, cele mai multe autoturisme noi inmatriculate in total in Europa sunt reprezentate de grupul VW cu 1.349.857 unitati, in scadere cu 19,4%, urmate de grupul STELANTIS cu 1.087.879 unitati, in scadere cu –21,1%, HYUNDAY cu 556.369 unitati, in crestere cu +12,6%, si de Grupul Renault cu 522.315 unitati, in scadere cu -7% (din care DACIA: 226.160 unitati, in crestere cu +18,2% fata de ianuarie-iunie 2021). Autoturismele marca Ford au reprezentat in ian-iunie 2022 un numar de 258.384 unitati noi inmatriculate, in scadere cu 15,4% fata de perioada similara din 2021.