Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Luna trecuta Still a lansat la Hamburg noua serie de volum RX 20, cu o cabina mai compacta, un interior reproiectat, axe noi menite sa creasca manevrabilitatea in spatii inguste si baterii Li-Ion noi si performante, pentru aplicatiile in care este nevoie de functionarea indelungata a electrostivuitoarelor, in mai multe schimburi. Un aspect nou dezvoltat odata cu seria RX 20 il reprezinta sistemele de asistenta pentru operator, care ajuta la manevrarea eficienta si in siguranta a echipamentelor. Multe dintre inovatiile introduse la RX 20, printre care si sistemul de afisaj EASYControl, vor fi extinse si la alte serii care urmeaza sa fie lansate in perioada urmatoare.
 

Still a comunicat ca peste 80% din componentele utilizate la noua serie RX 20 sunt noi, unele dintre ele fiind dezvoltate impreuna cu partenerii din cadrul Grupului Kion sau fiind cumparate de la alte companii din grup.
Una dintre noutati – modulul de tractiune – include doua motoare trifazate care nu necesita intretinere, cu racire activata si o noua generatie de convertizoare. Cu o tractiune buna pe axa fata, noul stivuitor se poate deplasa pe rampe de maximum 20%, la sarcina maxima, in functie de capacitatea portanta nominala. Au fost imbunatatite acceleratia, vitezele de ridicare si franarea electrica (inversarea), echipamentul fiind astfel mai productiv. Noul echipament dispune de cinci moduri de conducere, dintre care trei standard si doua pot fi individualizate in functie de putere, viteza maxima si forta de franare. Astfel, clientul poate alege intre cea mai buna eficienta energetica (modul BluePower) sau putere de transport (Power) prin apasarea unui buton.

Agil si in spatii inguste
Noul RX 20 este mai compact decat generatia anterioara, indeplinind cerintele de latime a culoarului de lucru si inaltime libera de trecere minime, in conditiile proiectarii unui spatiu de lucru la interior care ofera mai mult loc pentru picioare si deasupra capului, inaltimea interioara a cabinei fiind marita cu 16 mm. Aparatele au un diametru de bracare extrem de scurt, care asigura o latime a culoarului de lucru mica, in paralel cu o capacitate mai mare a bateriei (625 Ah).
Comparativ cu predecesorul lor, stivuitoarele cu trei roti au pana la 29 mm, iar stivuitoarele cu patru roti au o latime a culoarului de lucru mai mica de 171 mm. Acestea din urma beneficiaza de o punte oscilanta mixta cumparata din cadrul grupului si care va fi introdusa si la alte serii care vor fi reinnoite pe viitor.
Noile RX 20 au deja inaltimea standard de 2.035 mm, adecvata pentru utilizarea de containere. In cazul aplicatiilor cu viteze foarte mici la trecerea prin porti sau vagoane de marfa, utilajul este disponibil si pentru o inaltime a plafonului de protectie de numai 1.949 mm.

Pregatit pentru Li-Ion
Stivuitoarele electrice de 48 V cu sasiu standard pot acum sa accepte bateriile de 625 Ah in circuitul A sau B, permitand operatorului sa utilizeze in continuare bateriile existente si, in functie de profilul aplicatiei, sa profite de beneficiile oferite de fiecare baterie. Bateria de tip B are forma patrata (5 x 5 celule, celula din mijloc fiind insa „falsa”), cantareste circa 800 kg si poate echipa doar modele cu trei si patru roti care pot ridica pana la 1.600 kg, in timp ce bateria de tip A este mai lunga in directia de mers si mai ingusta, are o greutate de 1.000 kg si poate echipa si modelele RX 20 cu sarcini utile de pana la 2.000 kg.
Noile baterii Li-I se adapteaza la acelasi spatiu greutatea mai redusa fiind compensata prin adaugarea altor componente. De altfel, si inlocuirea elementelor de plastic de la exterior cu unele din otel creste usor greutatea, dar mai ales calitatea si durata de viata. Astfel, usa bateriei a fost consolidata, iar toate farurile si luminile de siguranta sunt protejate cu tabla de otel rezistenta.
„Avantajul tehnologiei cu plumb, in special cand vorbim de stivuitoare cu contragreutate, nu este doar pretul, ci si greutatea si faptul ca sunt companii care folosesc in mod obisnuit stivuitoare cu baterie de 6-700 Ah, sau mai mult, pentru un singur schimb de lucru. In aceasta situatie, exista timp sa incarce bateria in 10-12 ore sau in 8, daca au sistem de incarcare rapida”, a spus Thomas A. Fischer, director de vanzari, marketing si service al Still GmbH.

Grupul KION – din care fac parte Linde Material Handling, Still si alti constructori europeni de echipamente de manipulat – a achizitionat un pachet minoritar de actiuni al producatorului chinez EP Equipment, tintind astfel sa-si diversifice oferta pe segmentul utilajelor oferite pentru aplicatii usoare de manipulat marfa. Parteneriatul dintre cele doua companii vizeaza dezvoltarea de produse in colaborare, care sa le faca mai competitive pe pietele pe care acestea activeaza.
 

„EP Equipment s-a dezvoltat sanatos atat pe piata din China, cat si la nivel global, vizand in special gama de baza a utilajelor de depozit, oferind un raport optim calitate-pret. Prin intrarea in acest parteneriat, grupul KION isi intareste pozitia pe segmentul echipamentelor electrice de depozit“, a declarat Quek Ching Pong, membru in consiliul de administratie KION si seful zonei Asia-Pacific.
EP Equipment a fost infiintata in 1999 si este prezenta in special in China si America de Nord. In 2017, compania a exportat peste 50.000 de utilaje. Piata de echipamente de manipulat din China a crescut in primele noua luni ale anului trecut cu 40% comparativ cu perioada similara din 2016.