Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pe 13 februarie, Linde a prezentat noua serie de transpalete electrice EXH 14-20 Plus, concepute pentru o gamă largă de utilizări, de la linii de producție la platforme logistice. Aceasta se caracterizează prin compactitatea sa, ceea ce face ca aceste utilaje – cu capacități de încărcare de la 1.400 la 2.300 kg – să fie potrivite și pentru „operatorii cu o constituție mai subțire sau pentru operatorii de sex feminin”, după cum a explicat compania într-un comunicat. Un element inovator al noilor transpalete este brațul de comandă, care se adaptează la diferite fizionomii și tipuri de utilizare.

Bara de manevră are toate comenzile și informațiile la îndemână și la vedere. De asemenea, acesta include un ecran cu LED-uri care afișează datele înregistrate de mașină. Tracțiunea electrică se face prin intermediul unui motor electric care furnizează o putere de la 1,1 la 1,3 kW, permițând viteze de până la 6 km/h, iar ridicarea se face prin intermediul unui al doilea motor electric cu o putere de la 1 la 1,2 kW. Motoarele sunt, de asemenea, alimentate de baterii litiu-ion și pot avea un încărcător integrat în interiorul unui compartiment. Acest lucru face ca încărcarea să fie mai rapidă.

În ceea ce privește siguranța, Still subliniază că cumpărătorii pot solicita o protecție suplimentară pentru picioarele operatorului, care prelungește cadrul jos și se activează în caz de contact. La cerere, noul EXH 14-20 Plus poate fi echipat cu role simple, tandem sau triple. Acestea din urmă sporesc precizia mișcării și silențiozitatea transpaletului.

STILL și Manitou au demarat un  proiect pilot de convertire a echipamentelor cu combustie internă, prin instalarea unor sisteme de propulsie electrice. Pentru început, două vehicule din flota de service STILL vor fi convertite la propulsie electrică, iar odată ce faza de testare va fi finalizată cu succes vor urma și altele.

STILL a declarat că introducerea primelor vehicule de service alimentate electric este următorul pas în strategia sa de sustenabilitate. Pentru o perioadă inițială de un an, datele vor fi colectate în cadrul proiectului pilot privind modul în care aceste vehicule vor răspunde filosofiei de servicii STILL. Pe baza acestei experiențe, STILL va decide cum să extindă în continuare flota de vehicule de service cu sistem de propulsie electric.

Între timp, Grupul Manitou a semnat un acord de parteneriat exclusiv de 12 luni cu Kiloutou, un jucător important în sectorul de închiriere de echipamente din Europa, pentru a oferi kituri de electrificare pentru manipulatoare telescopice Manitou second-hand cu propulsie internă. Transformarea acestor utilaje le va prelungi durata de viață, reducând în același timp impactul asupra mediului, în special emisiile de carbon, în conformitate cu angajamentele pe
care ambele grupuri și le-au asumat, au declarat reprezentanții Manitou.

Manitou și Kiloutou, care sunt amândoi conștienți de avantajele optimizării în mod constant a durabilității mașinilor și echipamentelor lor, fac echipă pentru a începe primul proiect de modernizare a echipamentelor grele care implică un producător și o companie de închiriere. Acest proiect, care se va derula în următorii doi ani, are ca scop testarea fezabilității tehnico-economice a manipulatoarelor telescopice electrificate, proiectate și comercializate inițial cu motoare cu ardere internă.

Prima fază a testului se desfășoară pe un demonstrator de manipulare telescopică cu înălțime mare de ridicare din flota de închiriere a lui Kiloutou. În decursul acestui an, acest manipulator telescopic ICE va fi demontat și reasamblat cu un kit de electrificare la fabrica Manitou din Ancenis, apoi testat în condiții reale la centrul de testare Kiloutou de lângă Lille.

După ce utilajul trece testul, Manitou Group va fi în măsură să ofere kituri de electrificare pentru echipamentele recondiționate folosind piese noi sau second-hand, exclusiv pentru Kiloutou Group. Această distribuție se va realiza pe o perioadă de 12 luni, de la începutul lui 2024, pe mai multe utilaje din flota Kiloutou. Kiturile cuprind mai multe componente, inclusiv o baterie litiu-ion, și facilitează trecerea de la motoarele cu ardere internă la cele complet electrice, cu emisii reduse de carbon.

Explicație foto: Michel Denis (Manitou) și François Renault (Kiloutou) sunt de acord să electrifice manipulatoarele telescopice.

Foto: Hugo Zangl