Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Competiţia celor mai bune echipamente şi sisteme intralogistice – IFOY Award – va fi disputată anul acesta de 14 furnizori de top din industrie, care au ajuns în etapa finală cu 17 produse şi soluţii intralogistice. Acestea au fost selectate de către juriul de specialitate dintr-un număr mult mai mare de aplicaţii, înscrise de 36 de companii de profil.

„Anul aceasta, juriul s-a orientat către stivuitoare şi echipamente de depozitare de top, care pot reprezenta soluţii viabile chiar în viitorul apropiat, cu focus pe tehnologie, automatizare şi soluţii complete. Etapa finală de testare şi evaluare va fi, aşadar, foarte interesantă”, a declarat Anita Würmser, preşedintele juriului IFOY. Între finalişti se numără vehicule cu ghidaj automat (AGV), roboţi, vehicule speciale, sisteme şi softuri pentru depozitare, dezvoltate de companii precum Cargotec Engineering, arculus, Hai Robotics, Hänel, H+E Produktentwicklung, HHLA Sky, IDEALworks (subsidiara BMW), Interroll Group, NIMMSTA, Oppidum Tic, Still, Synaos, Volume Lagersysteme şi Waku Robotics.

Toţi finaliştii vor trece prin auditul IFOY, structurat pe trei etape în cadrul Zilelor de Testare IFOY, care se vor desfăşura în perioada 22-26 martie 2021, la centrul de expoziţii Messe Dortmund, din Germania.

În cadrul testelor IFOY, specialiştii folosesc o procedură standardizată prin care concurenţii sunt departajaţi pe baza unor criterii clare. Printre altele, se analizează caracterul inovator al fiecărui produs/soluţie prezentată, sub coordonarea echipei de specialişti de la Institutul Fraunhofer de Logistică din Dortmund (IML) şi de la Universitatea Politehnică din München. De asemenea, membrii juriului – ziarişti reprezentând publicaţii de top din domeniul logisticii din Europa, Australia, Brazilia, China, India, Rusia şi Africa de Sud – vor avea posibilitatea să testeze ei înşişi produsele şi sistemele nominalizate. Vor fi avute în vedere – pe lângă gradul de inovare – tehnologia, design-ul, siguranţa, ergonomia şi manevrabilitatea echipamentelor, beneficiile pentru client, sustenabilitatea şi costul de operare pe întreaga durată de viaţă.

Foarte important! Finaliştii nu sunt comparaţi între ei, ci cu produsele şi soluţiile concurente existente în piaţă. „Doar cei care îşi depăşesc competitorii direcţi în materie de inovaţie şi performanţe tehnice au o şansă să câştige”, a subliniat Würmser.

Experţi din sectorul logistic vor avea ocazia să participe la Zilele de Testare IFOY pe 25 şi 26 martie 2021, să testeze echipamentele şi să discute cu specialiştii care le-au dezvoltat. Produsele şi soluţiile nominalizate în anii trecuţi vor fi, de asemenea, expuse în aceeaşi locaţie.

Prestigioasele trofee IFOY Award 2021 vor fi decernate în cadrul unei ceremonii speciale, organizată în parteneriat cu LOGISTIK.Kurier şi Camera de Comerţ Austriacă. Aceasta va avea loc pe 21 mai a.c., la castelul Hofburg, din Viena (Austria), şi va fi urmărită de câteva sute de invitaţi din toată lumea.

Chiar daca nu este chiar o criza in zona industriala si Logistica, anul acesta a fost observata o Incetinire a pietei de stivuitoare la nivel mondial, volumele din primul trimestru al anului fiind cu 3% mai mici decat la sfarsitul anului trecut in plus, desi pe parcursul lui 2019 declinul s-a accelerat pana la 5%, cu unele tari in care a coborat la 10-15%, nivelul inca este ridicat, similar celui din anul record 2017. Acum, toata lumea asteapta sa vada cum evolueaza conflictul dintre SUA si China, dar si decizia Marii Britanii privind iesirea din UE. Still Material Handling, ca si alti producatori de stivuitoare, este pregatit Insa, prin securizarea businessului, pentru toate tipurile de scenarii in acelasi timp, are solutii si pentru presiunea tot mai mare venita dinspre producatorii din afara Europei, in special din China, fara sa piarda din vedere alinierea la tendintele pietei, orientate tot mai clar catre automatizare, robotizare si electrificare.

Peste 80% din vanzarile Still sunt generate in EMEA. Echipamentele producatorului german sunt utilizate insa si in alte regiuni, precum America de Nord si America de Sud. „Suntem foarte activi pe piata sud americana, fiind de ani de zile lideri de piata in Brazilia in Europa, in Polonia Inregistram un real succes si, de asemenea, avem o structura puternica in statele Benelux. Pe de alta parte, Marea Britanie este o piata foarte importanta pentru noi“, a spus Thomas A. Fischer, director de vanzari, marketing si service al Still GmbH, anticipand posibilitatea inregistrarii unui declin usor pe intreg 2019, comparativ cu anul precedent. „In cel mai bun caz asteptam in Europa o crestere de o cifra a gamei mici si mijlocii. De asemenea, cresterea gamei medii ar putea fi tot de o cifra si in Asia. Vor fi dezvoltari care vor varia considerabil pe piete individuale si pe segmente de produse.“