Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Kion Group AG isi extinde activitatea in China prin inceperea lucrarilor la constructia unei noi fabrici pentru producerea de stivuitoare cu contragreutate in Jinan, provincia Shandong. Proiectul ii va permite furnizorului global de echipamente sa-si extinda portofoliul de produse pe una din cele mai importante piete din lume, cu un cost de aproximativ 100 de milioane de euro. Grupul Kion intentioneaza sa creeze peste 800 de locuri de munca pana in 2025 in noua fabrica din estul Chinei. “China s-a redresat rapid dupa criza coronavirusului si, ca una din pietele cu cea mai rapida crestere la nivel mondial, joaca un rol cheie in strategia noastra”, a declarat Gordon Riske, director executiv al Kion Group. El a mentionat ca, in conformitate cu Statistica Mondiala a Echipamentelor Industriale (WITS), economia chineza reprezinta aproximativ 30% din piata mondiala a stivuitoarelor, cota care va creste pe baza estimarilor Grupului Kion. “Vrem sa valorificam potentialul acestei piete importante si sa ne extindem pozitia de furnizor principal de echipamente intralogistice din China.”

Grupul isi propune sa-si extinda in mod semnificativ portofoliul de produse prin noua fabrica, cu focus pe electrificare. In acest scop, a infiintat o noua companie, in care Kion detine 95%, iar producatorul de sisteme de tractiune pentru vehicule, Weichai Power, investitorul primar al grupului, 5%. “Dovedim inca o data relatia stransa si de colaborare dintre Grupul Kion si Weichai Group”, a declarat Xuguang Tan, presedinte si director general al grupului Weichai. “Am inceput parteneriatul nostru productiv in 2012, iar noua fabrica din Jinan este de asteptat sa fie o etapa suplimentara in aceasta strategie de crestere.”

Noua fabrica este preconizata sa functioneze din 2022. Intr-o locatie de aproape 223.000 m2 – echivalentul a peste 31 de terenuri de fotbal – Grupul construieste un centru inovator de cercetare si dezvoltare, un centru de pregatire si birouri administrative, langa o unitate de productie avansata, in care vor fi fabricate marcile Linde Material Handling si Baoli.

Asociatia germana a companiilor de inchirieri PartnerLift a raportat o scadere de 10% a veniturilor din inchiriere in martie si de 15% in aprilie, in urma sondajelor lunare efectuate intre companiile membre. Kai Schliephake, directorul asociatiei din Germania, a precizat ca membrii au inregistrat o imbunatatire accentuata a cererii de platforme aeriene, utilaje de constructii, macarale si stivuitoare.
Unele dintre companiile mai mici din grup au inregistrat chiar o crestere a vanzarilor in perioada de criza. Acest lucru, spune Schliephake, a aratat puterea partenerilor lor, adesea bine inradacinati in regiunea lor, cu relatii foarte stranse cu comerciantii locali. De asemenea, acesta remarca faptul ca autorizatiile de lucru au fost obtinute rapid, iar ajutorul de lichiditate a fost oferit si mai rapid – in 8,5 zile, in medie. „Institutiile noastre atat de criticate functioneaza mult mai bine decat reputatia lor, mai ales daca analizam si situatia din alte tari europene.”
In ceea ce priveste contextul din afara Germaniei, Schliephake a precizat ca „suntem in contact cu companii din alte tari europene aproape in fiecare zi, iar situatia, in special in tarile mediteraneene, este mult mai dramatica decat in Germania. Chiar si in Elvetia efectele apar mai grave in partea de limba franceza decat in zona de limba germana. Nu este de mirare ca suntem intrebati iar si iar de ce Germania a trecut pana acum prin criza atat de usor.”
Cu toate acestea, Schliephake explica faptul ca in mod traditional sud-vestul Germaniei a suferit mai mult decat restul tarii. "Banuim ca este din cauza afectarii grave a industriei auto, de care depind multe activitati economice din sud."