In paralel cu lansarea unor noi modele de stivuitoare, dintre care unele intra in productia de serie in acest an, Clark s-a concentrat in 2011 pe extinderea retelei de vanzari si service, in conditiile in care acum sunt vizate si piete noi sau pe care compania americana nu avea o prezenta prea consistenta.
Spre deosebire de alti producatori de echipamente de manipulat, strategia de vanzari a grupului american Clark a fost constituirea unei retele puternice de dealeri. Acestia sunt companii independente, care asigura atat partea de vanzari, cat si service-ul, si sunt in legatura stransa cu clientii finali. In ultimul timp insa a fost luata in calcul si varianta deschiderii unor filiale proprii in Europa, in vederea imbunatatirii comunicarii cu si intre dealeri, dar si pentru a oferi sprijin mai mare pentru vanzari si service.
Astfel, in 2009, desi a fost an de criza, Clark si-a deschis filiala din Lyon (Franta), care este un punct central de organizare a activitatii dealerilor din Franta ("dealer support center"), precum si din celelalte tari vorbitoare de limba franceza, respectiv din Africa. In acelasi timp, o alta filiala urmeaza sa fie deschisa in Rusia sau Turcia, pentru Orientul Mijlociu.
30 de dealeri noi
Clark functioneaza pe principiul unei afaceri de familie, unde strategiile de dezvoltare sunt elaborate pe termen lung. In conditiile actuale, dupa revenirea pietei in 2010 si 2011 si atingerea, din nou, a nivelului din 2007 (chiar daca in a doua jumatate a anului trecut s-a constatat o incetinire a evolutiei), pentru 2012 se anticipeaza o continua crestere pe segmentul echipamentelor de manipulat. Dorim sa avem un parteneriat pe termen lung cu dealerii nostri si suntem dispusi sa ii ajutam sa se dezvolte prin cursuri de instruire pentru produsele si serviciile de intretinere si reparatii, precum si prin cursuri de management si marketing. Iar acestea sunt cu atat mai importante pentru dealerii noi, abia intrati in sistem, a explicat Rolf Eiten, director de vanzari si marketing Clark Europe GmbH. ……
Furnizorul de utilaje si de solutii de intralogistica Still Motostivuitoare are, de la 1 ianuarie, un nou director general, in persoana lui Cristian Dolinski, fostul director de service al companiei. Si, dupa mai bine de trei ani de activitate in Romania, Manfred Radloff va prelua conducerea departamentului german de export catre tarile din Orientul Mijlociu.
Still Motostivuitoare SRL a incheiat 2011 cu rezultate foarte bune, pe o piata care a crescut, potrivit fostului director general al companiei, cu circa 35% fata de 2010. "In 2011 s-au vandut peste 2.000 de echipamente de manipulare pe piata romaneasca, in crestere cu 35% fata de 2010.
Si, pentru ca fac mereu comparatia cu 2008, cand am vandut maximum 3.800 de stivuitoare, sper intr-o crestere viitoare a pietei romanesti, care insa va presupune investitii continue", a precizat Manfred Radloff.
Cei mai multi clienti de stivuitoare de anul trecut provin din retail, insa si cei din domeniul industrial au constituit o piata buna. Pe de alta parte, in 2011 s-a modificat si structura de vanzare a utilajelor, nemaifiind solicitate doar cele mici, gen transpalete, ci si cele cu contragreutati, care se pare ca vor reveni in forta pe piata, asa cum s-a intamplat in 2008, cand s-au vandut 1.200 de astfel de unitati.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit